http://www.home.umk.pl/~aunc_pedagogika/
Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Redakcyjna
    • Recenzenci
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

MY PEDAGOGY – AN OUTLINE OF THE IDEA
  • Strona domowa
  • /
  • MY PEDAGOGY – AN OUTLINE OF THE IDEA
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 2 (2022): Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika /
  4. ARTYKUŁY

MY PEDAGOGY – AN OUTLINE OF THE IDEA

Autor

  • Roman Szulz

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2022.013

Słowa kluczowe

status of pedagogy, educational information system, pedagogical learning, research in pedagogy, pedagogical thought, worldview, ideological dilemmas in pedagogy

Abstrakt

The text includes: a) a presentation of original idea of pedagogy; b) a presentation of the specifics of the author’s personal contribution to the development of pedagogy. Pedagogy is defined and characterised as a component and tool of the information system of education. The specifity of the author’s contribution to the development of pedagogy is showing the possibility of using
the anthropological perspective in building the world-view foundation of education.

Bibliografia

Nauka a wartości wychowawcze. Monografie Pedagogiczne, vol. 41. Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk: KNP PAN Warszawa, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, 1974.

Procesy zmiany i odnowy w oświacie. Warszawa: PWN, 1980.

Nauczyciel jako innowator. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne,1989.

Twórczość – społeczne aspekty zjawiska. Warszawa: PWN, 1990.

Teoretyczne podstawy twórczości pedagogicznej. Warszawa: Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 1990.

Szkoła – instytucja, system, rozwój. Toruń: Wydawnictwo „Edytor,” 1992.

Szkoła jako organizacja. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 1993.

Twórczość pedagogiczna – elementy teorii i badań. Warszawa: Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 1994.

Studia z innowatyki pedagogicznej. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 1996.

Wykłady z pedagogiki ogólnej, vol. 1: Perspektywy światopoglądowe w wychowaniu. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2003.

Wykłady z pedagogiki ogólnej, vol. 2: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2007.

Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: Logos edukacji. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2009.

Szkice z pedagogiki ogólnej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016.

Edusfera jako holistyczna kategoria pedagogiki ogólnej. Zarys idei. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018.

Całość i struktura jako kategorie systemowego oglądu edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2020.

Dylemat. In: Słownik języka polskiego PWN, vol. 1, p. 483. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 1988.

Szacki, Jerzy. Historia myśli socjologicznej, vol. 1. Warszawa: PWN, 1983.

Szewczuk, Włodzimierz. Psychologia w służbie życia. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1982.

Światopogląd. In: Nowa encyklopedia powszechna PWN, vol. 6, p. 262. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 1996.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Pobrania

  • pdf

Opublikowane

2023-05-20

Jak cytować

1.
SZULZ, Roman. MY PEDAGOGY – AN OUTLINE OF THE IDEA. Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika [online]. 20 maj 2023, T. 44, nr 2, s. 33–53. [udostępniono 14.12.2025]. DOI 10.12775/AUNC_PED.2022.013.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 Nr 2 (2022): Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika

Dział

ARTYKUŁY

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 420
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

status of pedagogy, educational information system, pedagogical learning, research in pedagogy, pedagogical thought, worldview, ideological dilemmas in pedagogy
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa