Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Developing competences and skills of senior care assistants through project-based learning and individual coaching – the EduCare project
  • Home
  • /
  • Developing competences and skills of senior care assistants through project-based learning and individual coaching – the EduCare project
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 21 (2014) /
  4. V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych

Developing competences and skills of senior care assistants through project-based learning and individual coaching – the EduCare project

Authors

  • Agnieszka Szplit Uniwersytet Jana Kochanowskiego
  • Małgorzata Stawiak-Ososińska Uniwersytet Jana Kochanowskiego

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2014.035

Keywords

EduCare project, senior care assistants, coaching, carer education

Abstract

The text describes the main objectives of the EduCare project which aims at creating a new model of senior care assistants’ education. The authors present the model of training conducted with the application of modern teaching methods, such as coaching, project-based learning and e-learning.

References

De Vincenti C. (2000), Gli anziani in Europa. Sistemi sociali e modelli di welfare a confronto (IX Rapporto Cer-Spi), tłum. na ang. G. Biggio, Laterza, Roma-Bari.

Giamakouris K. (2008), Population and social conditions, tłum. A.Szplit, “Eurostat. Statistics in focus. 72/2008”.

Głowacka M., Jarosz M. J., Włoszczak-Szubzda A., Dzierżek J. (2011), Zmiany demograficzne w Polsce, [w:] Jarosz M. J., Włoszczak-Szubzdy A., Kowalski W. (red.), Problemy starzenia się społeczeństwa. Teoria i praktyka. Perspektywa polska i brytyjska, Innovatio Press, Lublin, s. 87–88.

Jacobzone S. (1999), Ageing and Care for Frail Elderly Persons: An Overview of International Perspectives, tłum. A. Szplit, OECD Labour Market and Social Policy Occasional Paper, no. 38.

Oliva J., Vilaplana C., Osuna R. (2011), The social value of informal care provided to elderly dependent people in Spain, tłum. na ang. S. Quero, “Gaceta Sanitaria”, vol. 2 (25), s. 108–114.

Rogero-García, J. (2009), Distribución en España del cuidado formal e informal a las personas de 65 años y más años en situación de dependencia, tłum. na ang. S. Quero, “Revista Española de Salud Pública”, vol. 83, Redalyc, s. 393–405.

Szukalski P. (2004), Osoby sędziwe w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, „Prace Instytutu Ekonometrii i Statystyki Uniwersytetu Łódzkiego”, seria A, s. 6–9.

Tobío C., Agulló M. S., Gómez M. V., Martín-Palomo M. T. (2010), El cuidado de las personas. Un reto para el siglo XXI, tłum. na ang. S. Quero, Fundación La Caixa, Barcelona. EduSenior, http://www.edusenior.eu/data/outcomes/wp5/EduSenior-guide.pdf (dostęp:02.03.2014).

Elderly Care Vocational Skill Building and Certification, http://interlinks.euro.centre.org/model/example/ElderlyCareVocationalSkillBuildingAndCertification_ECVC (dostęp: 12.07.2014).GERAS Strategic plan 2013–2018, Geriatric Education and Research in AgingScience Centre, http://www.hamiltonhealthsciences.ca/workfiles/PR/SPH%20GERAS%20Report.pdf (dostęp: 12.07.2014).

Life After Care, http://www.lifeaftercare.eu/pd.php (dostęp: 12.07.2014).

Projekt AWAKE, http://centrumis.pl/projekt-awake.html (dostęp: 12.07.2014).

Projekt „Metody edukacji osób starszych”, http://www.kampania60plus.pl/aktualnosci/projekt-metody-edukacji-osob-starszych.html (dostęp: 10.01.2015).

AY

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-06-19

How to Cite

1.
SZPLIT, Agnieszka and STAWIAK-OSOSIŃSKA, Małgorzata. Developing competences and skills of senior care assistants through project-based learning and individual coaching – the EduCare project. AY. Online. 19 June 2015. Vol. 21, pp. 487-496. [Accessed 4 July 2025]. DOI 10.12775/RA.2014.035.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 21 (2014)

Section

V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych

Stats

Number of views and downloads: 475
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

EduCare project, senior care assistants, coaching, carer education
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop