Postrzeganie własnych kompetencji zawodowych przez studentów pedagogiki UMCS
DOI: http://dx.doi.org/10.12775/RA.2013.003
Abstrakt
Artykuł stanowi komunikat z badań nad opiniami studentów pedagogiki UMCS na temat kompetencji zawodowych uzyskiwanych przez nich w trakcie studiów. Opinie te odnoszą się do poziomu zdobywanych podczas edukacji akademickiej wiedzy i umiejętności zawodowych oraz kompetencji społecznych. W opracowaniu zaprezentowano także poglądy badanych dotyczące znaczenia poszczególnych grup przedmiotów kształcenia, decydujących o ostatecznym kształcie przygotowania zawodowego absolwentów pedagogiki. Autor informuje także o podejmowaniu przez respondentów działań uzupełniających kompetencje zawodowe poza uczelnią oraz antycypacji takiej aktywności po zakończeniu edukacji akademickiej. Dopełnieniem raportu z badań są oceny badanych dotyczące szans na zatrudnienie w wyuczonym zawodzie.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Furmanek W. (2000), Podstawy edukacji zawodowej, Rzeszów.
Lelińska K. (2005), Znaczenie socjologicznych teorii wyboru zawodu w pracy doradcy zawodowego, [w:] Bednarczyk H., Figurski J., Żurek M. (red.), Pedagogika Pracy – doradztwo zawodowe, Warszawa-Radom.
Strategia rozwoju edukacji na lata 2007–2013. Ministerstwo Edukacji Narodowej
i Sportu (2005).
Wiatrowski Z. (2000), Podstawy pedagogiki pracy, Bydgoszcz.
ISSN 1429-186X (print)
ISSN 2391-7571 (online)