Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Nowe Media. Czasopismo Naukowe

Gazeta internetowa „Polska jest najważniejsza” jako narzędzie promocji politycznej
  • Strona domowa
  • /
  • Gazeta internetowa „Polska jest najważniejsza” jako narzędzie promocji politycznej
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 3 (2012) /
  4. Studia i Rozprawy

Gazeta internetowa „Polska jest najważniejsza” jako narzędzie promocji politycznej

Autor

  • Magdalena Mateja Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/NM.2012.007

Słowa kluczowe

gatunki dziennikarskie, gazeta internetowa, Jarosław Kaczyński, katastrofa smoleńska, komunikowanie polityczne, „Polska jest najważniejsza”, prasa partyjna, promocja polityczna, wybory prezydenckie

Abstrakt

W artykule zaprezentowano wyniki analizy gazety internetowej „Polska jest najważniejsza” (PJN) ze względu na jej strukturę, gatunki dziennikarskie wykorzystane przez redakcję do zaprezentowania treści oraz funkcje i zadania, jakie realizował periodyk. Gazeta publikowana w formacie PDF należy do segmentu prasy partyjnej i jako taka stanowiła część serwisu internetowego promującego kandydaturę Jarosława Kaczyńskiego na prezydenta RP w 2010 roku. Artykuł podzielono na trzy części; pierwsza jest próbą wykazania, na ile koncepcja struktury PJN odpowiada wzorcom strukturalnym gazet i czasopism internetowych. Druga część zawiera wyniki analizy gatunkowej PJN, a także ustalenia dotyczące środków ekspresji i rozwiązań edytorskich obecnych w publikacjach gazety oraz funkcji pełnionych przez periodyk. W ostatniej części zawarto rozważania na temat zakresu wykorzystania gazety PJN w procesie promowania kandydatury Jarosława Kaczyńskiego.

Bibliografia

Cwalina Wojciech, Falkowski Andrzej. 2006. Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Darska Bernadetta. 2008. Czas Fem. Przewodnik po prasie feministycznej i tematach kobiecych w czasopismach kulturalnych. Olsztyn: Wydawnictwo Portret.

Grzenia Jan. 2007. Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Janik-Wiszniowska Małgorzata. 2009. Promocja i reklama polityczna. [W:] A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak (red.). Marketing polityczny w teorii i praktyce. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Jupowicz-Ginalska Anna. 2010. Marketing medialny. Warszawa: Difin.

Pisarek Walery (red.). 2006. Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas.

Zdunkiewicz-Jedynak Dorota. 2008. Wykłady ze stylistyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Źródła internetowe

Koryszewski Mariusz. 2009. Prasa drukowana wciąż króluje: tylko 3 proc. czyta gazety w sieci. http://technologie.gazeta.pl/, 1.12.2010.

NYT wprowadzi opłaty za internetowe artykuły w styczniu 2011 r. 2010. http://www. wirtualnemedia.pl, 18.05.2010.

„Polska jest najważniejsza”. http://jaroslawkaczynski.info, 4.07.2010.

Sandecki Marcin. 2010. Prawdziwa kampania toczy się w sieci. http://wyborcza.pl/, 20.11.2010.

Nowe Media. Czasopismo Naukowe

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2012-12-01

Jak cytować

1.
MATEJA, Magdalena. Gazeta internetowa „Polska jest najważniejsza” jako narzędzie promocji politycznej. Nowe Media. Czasopismo Naukowe [online]. 1 grudzień 2012, T. 3, s. 143–161. [udostępniono 3.7.2025]. DOI 10.12775/NM.2012.007.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 3 (2012)

Dział

Studia i Rozprawy

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 539
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

gatunki dziennikarskie, gazeta internetowa, Jarosław Kaczyński, katastrofa smoleńska, komunikowanie polityczne, „Polska jest najważniejsza”, prasa partyjna, promocja polityczna, wybory prezydenckie
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa