Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

New Media. Academic Journal

Online newspaper “Polska jest najważniejsza” as an instrument of political promotion
  • Home
  • /
  • Online newspaper “Polska jest najważniejsza” as an instrument of political promotion
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 3 (2012) /
  4. Studia i Rozprawy

Online newspaper “Polska jest najważniejsza” as an instrument of political promotion

Authors

  • Magdalena Mateja Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/NM.2012.007

Keywords

Jarosław Kaczyński, journalism genres, online newspaper, political communication, political party press, political promotion, “Polska jest najważniejsza”, presidential elections, Smoleńsk plane crash

Abstract

The article is an analysis of “Polska jest najważniejsza” (PJN) online newspaper: its structure, the journalistic genres used by the editors to present the content, and above all to examine the objectives and functions of the periodical. This newspaper belongs to a segment of political party press and it was part of a web site promoting the candidacy of Jarosław Kaczyński as president in 2010. The article consists of three parts, the first is to examine how the newspaper “Polska jest najważniejsza” corresponds to the model structures of online newspapers and magazines. The second part contains the analysis of the newspaper, due to the use of journalistic genres, means of expression and editorial concepts, and various functions that are fulfilled by the PJN periodical. The last part concerns the way and extent of online newspaper use to promote the candidacy of Jarosław Kaczyński in political communication process.

References

Cwalina Wojciech, Falkowski Andrzej. 2006. Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Darska Bernadetta. 2008. Czas Fem. Przewodnik po prasie feministycznej i tematach kobiecych w czasopismach kulturalnych. Olsztyn: Wydawnictwo Portret.

Grzenia Jan. 2007. Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Janik-Wiszniowska Małgorzata. 2009. Promocja i reklama polityczna. [W:] A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak (red.). Marketing polityczny w teorii i praktyce. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Jupowicz-Ginalska Anna. 2010. Marketing medialny. Warszawa: Difin.

Pisarek Walery (red.). 2006. Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas.

Zdunkiewicz-Jedynak Dorota. 2008. Wykłady ze stylistyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Źródła internetowe

Koryszewski Mariusz. 2009. Prasa drukowana wciąż króluje: tylko 3 proc. czyta gazety w sieci. http://technologie.gazeta.pl/, 1.12.2010.

NYT wprowadzi opłaty za internetowe artykuły w styczniu 2011 r. 2010. http://www. wirtualnemedia.pl, 18.05.2010.

„Polska jest najważniejsza”. http://jaroslawkaczynski.info, 4.07.2010.

Sandecki Marcin. 2010. Prawdziwa kampania toczy się w sieci. http://wyborcza.pl/, 20.11.2010.

New Media. Academic Journal

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2012-12-01

How to Cite

1.
MATEJA, Magdalena. Online newspaper “Polska jest najważniejsza” as an instrument of political promotion. New Media. Academic Journal. Online. 1 December 2012. Vol. 3, pp. 143-161. [Accessed 25 December 2025]. DOI 10.12775/NM.2012.007.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 3 (2012)

Section

Studia i Rozprawy

Stats

Number of views and downloads: 597
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Jarosław Kaczyński, journalism genres, online newspaper, political communication, political party press, political promotion, “Polska jest najważniejsza”, presidential elections, Smoleńsk plane crash
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop