O czasopiśmie
Zakres i zasięg czasopisma
Nowe Media to pierwsze takie pismo w Polsce. Wydają je wspólnie Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UMK oraz Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr. Na jego łamach prezentowane są najnowsze badania oraz refleksja teoretyczna nad wykorzystywaniem nowych mediów w życiu codziennym, kulturze, polityce, sztuce, etc. oraz integracja środowiska naukowego i środowiska osób w praktyce zajmujących się problematyką szeroko pojmowanych nowych mediów.
Nowe Media to czasopismo otwarte na inicjatywy ze strony osób czynnie zajmujących się nowymi mediami (dziennikarze, blogerzy, graficy, webmasterzy) oraz środowisk naukowych ? komunikologów, politologów, socjologów, antropologów, filologów, teoretyków mediów, teoretyków sztuki.
W Nowych Mediach publikowane są artykuły naukowe, wyniki badań empirycznych i recenzje książek oraz prace powstające przy użyciu technik komputerowych (artyści plastycy). Każdy numer Nowych Mediów posiada stałą strukturę, na którą składają się kolejno: Studia i rozprawy, Rozmowy, Raporty z badań, Recenzje, Komunikaty.
Studia i rozprawy to dział, w którym prezentujemy artykuły naukowe będące wynikiem autorskich prac. Jest on więc przestrzenią naukowej dyskusji o ważnych zagadnieniach współczesnej nauki. Rozmowy to dział, w którym publikujemy zapis wywiadu z teoretykiem lub praktykiem zajmującym się przestrzenią nowomedialną. Dzięki temu chcemy ożywić dyskurs naukowy i poszerzyć go o dialog związany z uzusem nowych mediów w różnych przestrzeniach społecznych. Dział Raporty z badań to część rocznika poświęcona najnowszym badaniom nowych mediów. Kolejny dział poświecony jest recenzjom książek, w którym dopuszczamy również odpowiedzi autorów. W Komunikatach pragniemy prezentować obszerne sprawozdania z najważniejszych wydarzeń naukowych (kongresów, sympozjów, konferencji) w kraju i zagranicą.
Z kolei, liczymy na to, że stałymi odbiorcami pisma będą środowisko naukowe i akademickie (wykładowcy, badacze i studenci).
Pismo jest rocznikiem recenzowanym, wydawanym w języku polskim, redagowanym przez główne ośrodki akademickie w kraju, zajmujące się badaniami nad komunikacją społeczną, dziennikarstwem, socjologią i naukami politycznymi. Do Rady Programowej Nowych Mediów pozyskaliśmy czołowe autorytety naukowe, prowadzące badania nad problematyką mediów i komunikacji społecznej. Co istotne, nasza inicjatywa ma charakter otwarty ? do współpracy zapraszamy ośrodki prowadzące badania związane z problematyką pisma.