Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

The importance of chosen attributes of a digital postal service in shaping its quality in the opinion of customers at the age of 18-30
  • Home
  • /
  • The importance of chosen attributes of a digital postal service in shaping its quality in the opinion of customers at the age of 18-30
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 10 No. 7 (2020) /
  4. Research Articles

The importance of chosen attributes of a digital postal service in shaping its quality in the opinion of customers at the age of 18-30

Authors

  • Kamila Kowalik Politechnika Częstochowska Wydział Zarządzania https://orcid.org/0000-0002-2808-0191

DOI:

https://doi.org/10.12775/JEHS.2020.10.07.005

Keywords

digital service, postal service, service quality

Abstract

The purpose of the article is to present the importance of the chosen digital postal service’s attributes in shaping its quality in the opinion of young customers at the age of 18-30. The first part contains the theoretical framework of service quality, digital services, postal market and digital competences. Afterwards, the results of anonymous survey have been presented. The study has been conducted among fifty respondents at the indicated age and  it consisted of assessing the meaning of nine chosen quality factors on a Likert scale of 1-5. The results contributed to the formulations of conclusions on the validity of chosen determinants of the digital postal service quality for customers at the age of 18-30.

References

Chrąchol U., Peszko K. Jakość usług i metody jej pomiaru [Quality of services and methods

of its measurement]. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. 2015; 37(850); 33-43. Polish.

Kowalik K., Klimecka-Tatar D. The process approach to service quality management. Production Engineering Archives. 2018; 18; 31-34. DOI: 10.30657/pea.2018.18.05. Polish.

Urban W. Jakość usług współtworzona z klientem- koncepcja i wyniki badań jakościowych [Quality of service co-created with the client - concept and results of qualitative research]. Polityki Europejskie. Finanse i Marketing. 2013; 9(58); 577-587. Polish.

Bielawa A. Przegląd najważniejszych modeli zarządzania jakością usług [Review of the most important models of service quality management]. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. 2011; 24; 7-23. Polish.

Dziadkowiec J. Model zarządzania jakością usług [Service quality management model]. Problemy Jakości. 2007;8; 21-25. Polish.

Ingaldi M. Overview of the main methods of service quality analysis. Production Engineering Archives. 2018; 54-59. DOI: 10.30657/pea.2018.18.10. Polish.

Kowalik K., Klimecka-Tatar D. Wpływ procesu obsługi klienta na kształtowanie funkcjonalnej jakości usług [Impact of the customer service process on shaping the functional quality of services]. W: Ulewicz R., Sygut P. (red.). Instrumenty doskonalenia w zarządzaniu. Częstochowa: Oficyna Wydawnicza SMJiP. 2016; 46-57.

Stolarczyk A. Rynek usług pocztowych- zarys problemów [Postal services market - an outline of problems]. Telekomunikacja i techniki informacyjne. 2004; 3-4; 24-46. Polish.

Janowski M. Charakterystyka podaży na polskim rynku usług pocztowych po jego liberalizacji [Characteristics of supply on the Polish postal services market after

its liberalization]. Zeszyty Naukowe Uniwerstytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne. 2018; 347; 155-166. Polish.

Toszewska W. Ocena procesu usługowego przez klientów Poczty-Polskiej S.A. [Assessment of the service process by the customers of Poczta-Polska S.A.]. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 723. Ekonomiczne Problemy Usług. 2012; 96;533-545.

Instytut Pocztowy. Sytuacja na rynku pocztowym w Europie. Wyzwania i szanse

dla operatorów. 2018. http://instytutpocztowy.pl/index.php/2018/12/10/sed-nimis-multa/.

Urząd Komunikacji Elektronicznej. Raport o stanie rynku pocztowego w 2017 roku. Warszawa. 2018.

Stolarczyk A. Wpływ rozwoju technik komunikacji elektronicznej na rynek usług pocztowych w dobie tworzenia społeczeństwa informacyjnego [The impact of the development

of electronic communication techniques on the postal services market in the era of creating

the information socjety]. Telekomunikacja i techniki informacyjne. 2006; 3-4; 61-71. Polish.

Łobejko S. Strategie cyfryzacji przedsiębiorstw. W: Knosala R. (red.) Innowacje

w zarządzaniu i inżynierii produkcji. Opole: Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją. 2018; 641-652.

Siadak G. Kompetencje cyfrowe polskich uczniów i nauczycieli- kierunek zmian [Digital competences of Polish students and teachers - a direction of change]. Ogrody Nauk i Sztuk. 2016; 6; 368-381. Polish

Jasiewicz J., Kisilowska M., Jupowicz-Ginalska A., Waszkiewicz-Raviv A. Młodzież

a cyfrowe kompetencje operacyjne- na podstawie modelu dostępu do nowych mediów Jana van Dijka [Youth and digital operational competences - based on the Jan van Dijk access to new media model]. Kultura-Media-Teologia. 2018; 32; 8-24.

Gregor B., Kalińska-Kula M. Rozwój handlu internetowego i jego uwarunkowania- perspektywa oferenta i nabywcy [The development of e-commerce and its conditions -

the prospect of the bidder and buyer]. Handel wewnętrzny. 2018; 4(375); 110-120. Polish.

Szopiński T. Czynniki determinujące korzystanie z handlu elektronicznego przez konsumentów [Factors determining the use of e-commerce by consumers]. Handel Wewnętrzny. 2013; 6(347); 32-42. Polish.

Downloads

  • PDF

Published

2020-07-10

How to Cite

1.
KOWALIK, Kamila. The importance of chosen attributes of a digital postal service in shaping its quality in the opinion of customers at the age of 18-30. Journal of Education, Health and Sport. Online. 10 July 2020. Vol. 10, no. 7, pp. 56-65. [Accessed 1 July 2025]. DOI 10.12775/JEHS.2020.10.07.005.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 10 No. 7 (2020)

Section

Research Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 719
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

digital service, postal service, service quality
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop