Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Models of digitisation of organisational space in sport
  • Home
  • /
  • Models of digitisation of organisational space in sport
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 9 No. 11 (2019) /
  4. Research Articles

Models of digitisation of organisational space in sport

Authors

  • Wojciech Cieśliński University School of Physical Education in Wrocław
  • Paweł Piepiora University School of Physical Education in Wrocław
  • Kazimierz Witkowski University School of Physical Education in Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.12775/JEHS.2019.09.11.010

Keywords

sport organisations, technological saturation, ICT, Augmented Reality (AR), expansion of organisational space, value chain, media coverage in sport.

Abstract

This research presents the organisational model of digitisation of sport institutions as the element of development shifting towards digital models of sport business. Empirical research concerns: the level of saturation of information and communication technology (ICT) in sport institutions and media coverage of organizational space in sport as the element of media technology development. The research has been conducted in the theory of organisational space (Cieśliński, 2016, 2017) and has been financed with the use of two research-implementation grants and implementation one under the operational program Program Operacyjny Polska Cyfrowa (POPC).

References

Chomiak-Orsa I., Cieśliński W. (2014) Business Informatics, UE Wrocław, 4 (34).

Cieśliński W. (2011) Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw. Model platformy treningu procesowego. UE Wrocław.

Cieśliński W., Witkowski K., Migasiewicz J., Perechuda I., Rokita A., Chomiak-Orsa I. (2014) e-AZS Platform model – the koncept of application of information and communications technology in sport enterprises [in:] Chomiak-Orsa I., Cieśliński W. (eds.) Business Informatics, UE Wrocław, 4 (34).

Cieśliński W., Kopecka-Piech K., Głowicki P., Perechuda I., Pawlukiewicz A. (2015) Teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzanie granicami przestrzeni organizacyjnej a kreowanie wartości medialnej [in] Kiełtyka L., Jędrzejczyk W. (eds.)Wykorzystanie potencjału współczesnych technologii informacyjnych w zarządzania organizacjami, Politechnika Częstochowska, 297.

Cieśliński W. (2015) Space organization [in:] Perechuda K. (ed.) Advased Business Model, UE, Wrocław.

Perechuda K. (1999) Metody zarządzania przedsiębiorstwem, AE Wrocław.

Selhorst T. (2007) New Method for Medical Augmeneted Realty (Desirtaion), Technische Universitet in Mencheim in Medizine.

Stępniak C. (2015) Przestrzeń jako zasób w pobudzaniu przedsiębiorczości [in:] Jelonek D., Turek T. (eds.) Kreowanie przedsiębiorczości. Perspektywa procesów i technologii informatycznych, Częstochowa.

Witgestein L. (1998) Niebieski i brązowy zeszyt. Szkice do "Dociekań filozoficznych" (The Blue and Brown Books. Preliminary Studies for the "Philosophical Investigations"), Spacja, Warszawa.

Acquia, Customers Want Personalized Content and Data-Driven Commerce [online], in: acquia.com [access: 7.10.2017], .

Barycki P., Jak daleko nam do autonomicznych samochodów [online], in: Spider’s Web [access: 7.10.2017], <http://www.spidersweb. pl/2016/10/autonomiczne-samochody-kiedy.html>.

Boyle M., Aging Boomers Stump Marketers Eyeing $15 Trillion Prize [online], in: „Bloomberg” [access: 7.10.2017], .

Caylar P.-L., Naik K., Noterdaeme O., Digital in industry: From buzzword to value creation [online], in: Digital McKinsey [access: 7.10.2017], <https://www.mckinsey.com/business-functions/digital-mckinsey/our-insights/digital-in-industry-from-buzzword-to-value-creation>.

Desai P., Potia A., Salsberg B., Retail 4.0: The Future of Retail Grocery in a Digital World [online], in: sipotra.it [access: 7.10.2017], .

Desjardins J., What happens in an internet minute in 2017? [online], in: World Economic Forum [access: 7.10.2017], .

Digital/McKinsey, Cyfrowi Polacy. Konsumenci w czasach e-rewolucji [online], in: mckinsey.pl [access: 7.10.2017], <http://mckinsey.pl/ wp-content/uploads/2016/09/Raport-Cyfrowi-Polacy.pdf>.

Elbil, Norwegian EV market [online], in: elbil.no [access: 7.10.2017], .

Gemius, E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska [online], in: ecommercepolska.pl [access: 7.10.2017], <https://ecommercepolska.pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf>.

Germany Trade & Invest, Electromobility in Germany: Vision 2020 and Beyond [online], in: gtai.de [access: 7.10.2017], <https://www.gtai.de/GTAI/Content/EN/Invest/_SharedDocs/Downloads/GTAI/Brochures/Industries/electromobility-in-germany-vision-2020-and- beyond-en.pdf?v=3>.

Giffinger R. i in., Smart Cities. Ranking of European medium-sized cities [online], in: smart-cities.eu [access: 7.10.2017], .

Hermann M., Pentek T., Otto B., Design Principles for Industrie 4.0 Scenarios: A Literature Review [online], in: Technische Universitat Dortmund 2015 [access: 7.10.2017], <http://www.snom.mb.tu-dortmund.de/cms/de/forschung/Arbeitsberichte/Design-Principles-for- Industrie-4_0-Scenarios.pdf>.

Kharas H., The unprecedented expansion of global middle class. An update [online], in: brookings.edu [access: 7.10.2017], .

Kondratowicz A.C. [online], in: Towarzystwo Ekonomistów Polskich [access: 7.10.2017], <https://drive.google.com/file/ d/0B6z6Svs4V1C9MkQza09jcHpQMEU/view?ct=t(NEWSLETTER_1_20173_14_2017)>.

Łopusiewicz A., Uber ma sporo do zrobienia. Poznajcie jego 10 największych rywali [online], in: mamstartup.pl [access: 7.10.2017], sport organisations, technological saturation, ICT, Augmented Reality (AR), expansion of organisational space, value chain, media coverage in sport.

Downloads

  • PDF

Published

2019-11-17

How to Cite

1.
CIEŚLIŃSKI, Wojciech, PIEPIORA, Paweł and WITKOWSKI, Kazimierz. Models of digitisation of organisational space in sport. Journal of Education, Health and Sport. Online. 17 November 2019. Vol. 9, no. 11, pp. 128-136. [Accessed 6 July 2025]. DOI 10.12775/JEHS.2019.09.11.010.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 9 No. 11 (2019)

Section

Research Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 656
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

sport organisations, technological saturation, ICT, Augmented Reality (AR), expansion of organisational space, value chain, media coverage in sport.
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop