Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Etyka
  • Dla Autorów
    • Zasady publikowania
    • Proces recenzji
    • Zasady edytorskie
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Indeksacja
    • Polityka wydawnicza
    • Polityka Open Access
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Język Polski
  • English

Zbliżenia Cywilizacyjne

Strategia sukcesu Roberta Biedronia w wyborach na Prezydenta Miasta Słupska w 2014 roku. Jak rozbić szklany sufit?
  • Strona domowa
  • /
  • Strategia sukcesu Roberta Biedronia w wyborach na Prezydenta Miasta Słupska w 2014 roku. Jak rozbić szklany sufit?
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 19 Nr 1 (2023) /
  4. Artykuły

Strategia sukcesu Roberta Biedronia w wyborach na Prezydenta Miasta Słupska w 2014 roku. Jak rozbić szklany sufit?

Autor

  • Alicja Kupczyk Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2023.005

Słowa kluczowe

wybory samorządowe, kampania wyborcza, strategia wyborcza, Robert Biedroń

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest kampanii wyborczej Roberta Biedronia na Prezydenta Miasta Słupska w wyborach samorządowych w 2014r. Poruszone zostaną kwestie związane z budowaniem wizerunku kandydata, kulisy tworzenia strategii wyborczej, przebieg kampanii. Podjęta zostanie próba odpowiedzi na pytania: Jak przy niewielkim budżecie przeprowadzić skuteczną kampanię? W jaki sposób wykorzystano media, zarówno tradycyjne, jak i nowe, w opisywanej kampanii ? Jakie czynniki odegrały kluczową rolę w drodze do zwycięstwa?

Bibliografia

Biedroń R., „Pod prąd” rozmawia Magdalena Łyczko, Edipresse Polska SA, 2016.

Biedroń R., „Tęczowy elementarz”, Wydawnictwo AdPublik, Warszawa 2007.

Cwalina W., Falkowski A., „Marketing polityczny perspektywa psychologiczna”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.

Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, „ODBIÓR KAMPANII WYBORCZEJ I PRZEDWYBORCZA AKTYWNOŚĆ POLITYCZNA W INTERNECIE”, Warszawa, grudzień 2014.

Piechota G., „Analiza roli gazet samorządowych w okresie sprawowania władzy i podczas kampanii wyborczej”, doi: 10.15678/ZP.2016.36.2.05.

Rudnik M., „Skuteczność marketingu politycznego w kampaniach na urząd Prezydenta RP w latach 1990-2015”, rozprawa doktorska, Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Instytut Nauk o Polityce, Rzeszów, 2021.

https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/poslowie.xsp?type=A (dostęp: 30.09.2022r.)

https://sjp.pl/CELEBRYTA (dostęp: 30.09.2022r.)

https://wyborcza.pl/1,135424,17083059,Zelazny_facet__Kim_jest_Robert_Biedron_.html (dostęp: 30.09.2022r.)

https://replika-online.pl/jak-on-to-zrobil/ (dostęp: 30.09.2022r.)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Biedro%C5%84 (dostęp: 30.09.2022r.)

http://www.zw.com.pl/artykul/149033.html?print=tak (dostęp: 30.09.2022r.)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Biedro%C5%84 (dostęp: 30.09.2022r.)

https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/122695,elementarz-o-gejach-i-lesbijkach-lektura-szkolna.html, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/238820,1,orientuj-sie.read, (dostęp: 30.09.2022r.)

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1592275,1,biedron-kaminski-olejniczak-kogo-jeszcze-wyroznilismy-za-dobre-poslowanie.read (dostęp: 30.09.2022r.)

Komunikat z badań CBOS, „Wybory samorządowe” nr 112/2014, ISSN 2353-5822, sierpień 2014 (dostęp: 12.01.2021r.)

https://bdl.stat.gov.pl/BDL/ (dostęp: 30.09.2022r.)

http://gryf24.pl/2014/07/22/r-biedron-wykluczam-kandydowania-fotel-prezydenta-slupska/ (dostęp: 12.01.2021r.)

https://www.youtube.com/watch?v=TK43gvHh0lE (dostęp: 12.01.2021)

https://www.youtube.com/watch?v=7k546WZQOIA (dostęp: 12.01.2021)

https://www.youtube.com/watch?v=AY0yc5NOHJk&feature=emb_logo (dostęp: 30.09.2022r.)

https://www.youtube.com/watch?v=SpQvBTsQCrc&t=161s (dostęp: 30.09.2022r.)

http://gryf24.pl/2014/11/04/mlodzi-debatowali-kandydatami-prezydenta-slupska/ (dostęp: 12.01.2021r.)

źródło: http://www.spiegel.de, (dostęp:12.01.2021)

http://gryf24.pl/2014/11/21/odpowiedz-r-biedronia-na-informacje-z-konwinskiego-promujemy-sprawdzone-rozwiazania-bo-nie-chcemy-eksperymentowac/(dostęp: 12.01.2021r.)

Zbliżenia Cywilizacyjne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

31.03.2023

Jak cytować

1.
KUPCZYK, Alicja. Strategia sukcesu Roberta Biedronia w wyborach na Prezydenta Miasta Słupska w 2014 roku. Jak rozbić szklany sufit?. Zbliżenia Cywilizacyjne [online]. 31 marzec 2023, T. 19, nr 1, s. 107–132. [udostępniono 6.7.2025]. DOI 10.21784/ZC.2023.005.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 19 Nr 1 (2023)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 72
Liczba cytowań: 0

Język / Language

  • Język Polski
  • English

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

wybory samorządowe, kampania wyborcza, strategia wyborcza, Robert Biedroń

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa