Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Ethics
  • For Authors
    • Publishing terms
    • Review procedure
    • Editorial guidelines
  • About
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Indexation
    • Publishing policy
    • Open Access policy
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Język Polski
  • English

Civilization Rapprochements

Robert Biedroń’s success strategy in the election of the Mayor of the city of Słupsk in 2014. How to break the glass ceiling?
  • Home
  • /
  • Robert Biedroń’s success strategy in the election of the Mayor of the city of Słupsk in 2014. How to break the glass ceiling?
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 19 No. 1 (2023) /
  4. Artykuły

Robert Biedroń’s success strategy in the election of the Mayor of the city of Słupsk in 2014. How to break the glass ceiling?

Authors

  • Alicja Kupczyk State University of Applied Sciences in Wloclawek

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2023.005

Keywords

local elections, election campaign, election strategy, Robert Biedroń

Abstract

This article is devoted to the election campaning of Robert Biedroń for the Mayor of the city Słupsk in the local election in 2014. It will be discussed about the issues related to building the candidate’s image, the backstage of creating an election strategy, the course of the campaign. An attempt will be made to sanswer the following questions: how to run an effective campaign with a small budget, how the media, both traditional and new, were used in the described campaign, what factors played a key role on the way to victory.

References

Biedroń R., „Pod prąd” rozmawia Magdalena Łyczko, Edipresse Polska SA, 2016.

Biedroń R., „Tęczowy elementarz”, Wydawnictwo AdPublik, Warszawa 2007.

Cwalina W., Falkowski A., „Marketing polityczny perspektywa psychologiczna”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.

Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, „ODBIÓR KAMPANII WYBORCZEJ I PRZEDWYBORCZA AKTYWNOŚĆ POLITYCZNA W INTERNECIE”, Warszawa, grudzień 2014.

Piechota G., „Analiza roli gazet samorządowych w okresie sprawowania władzy i podczas kampanii wyborczej”, doi: 10.15678/ZP.2016.36.2.05.

Rudnik M., „Skuteczność marketingu politycznego w kampaniach na urząd Prezydenta RP w latach 1990-2015”, rozprawa doktorska, Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Instytut Nauk o Polityce, Rzeszów, 2021.

https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/poslowie.xsp?type=A (dostęp: 30.09.2022r.)

https://sjp.pl/CELEBRYTA (dostęp: 30.09.2022r.)

https://wyborcza.pl/1,135424,17083059,Zelazny_facet__Kim_jest_Robert_Biedron_.html (dostęp: 30.09.2022r.)

https://replika-online.pl/jak-on-to-zrobil/ (dostęp: 30.09.2022r.)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Biedro%C5%84 (dostęp: 30.09.2022r.)

http://www.zw.com.pl/artykul/149033.html?print=tak (dostęp: 30.09.2022r.)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Biedro%C5%84 (dostęp: 30.09.2022r.)

https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/122695,elementarz-o-gejach-i-lesbijkach-lektura-szkolna.html, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/238820,1,orientuj-sie.read, (dostęp: 30.09.2022r.)

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1592275,1,biedron-kaminski-olejniczak-kogo-jeszcze-wyroznilismy-za-dobre-poslowanie.read (dostęp: 30.09.2022r.)

Komunikat z badań CBOS, „Wybory samorządowe” nr 112/2014, ISSN 2353-5822, sierpień 2014 (dostęp: 12.01.2021r.)

https://bdl.stat.gov.pl/BDL/ (dostęp: 30.09.2022r.)

http://gryf24.pl/2014/07/22/r-biedron-wykluczam-kandydowania-fotel-prezydenta-slupska/ (dostęp: 12.01.2021r.)

https://www.youtube.com/watch?v=TK43gvHh0lE (dostęp: 12.01.2021)

https://www.youtube.com/watch?v=7k546WZQOIA (dostęp: 12.01.2021)

https://www.youtube.com/watch?v=AY0yc5NOHJk&feature=emb_logo (dostęp: 30.09.2022r.)

https://www.youtube.com/watch?v=SpQvBTsQCrc&t=161s (dostęp: 30.09.2022r.)

http://gryf24.pl/2014/11/04/mlodzi-debatowali-kandydatami-prezydenta-slupska/ (dostęp: 12.01.2021r.)

źródło: http://www.spiegel.de, (dostęp:12.01.2021)

http://gryf24.pl/2014/11/21/odpowiedz-r-biedronia-na-informacje-z-konwinskiego-promujemy-sprawdzone-rozwiazania-bo-nie-chcemy-eksperymentowac/(dostęp: 12.01.2021r.)

Civilization Rapprochements

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2023-03-31

How to Cite

1.
KUPCZYK, Alicja. Robert Biedroń’s success strategy in the election of the Mayor of the city of Słupsk in 2014. How to break the glass ceiling?. Civilization Rapprochements. Online. 31 March 2023. Vol. 19, no. 1, pp. 107-132. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.21784/ZC.2023.005.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 19 No. 1 (2023)

Section

Artykuły

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 72
Number of citations: 0

Language

  • Język Polski
  • English

Tags

Search using one of provided tags:

local elections, election campaign, election strategy, Robert Biedroń

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop