Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Etyka
  • Dla Autorów
    • Zasady publikowania
    • Proces recenzji
    • Zasady edytorskie
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Indeksacja
    • Polityka wydawnicza
    • Polityka Open Access
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Język Polski
  • English

Zbliżenia Cywilizacyjne

Odległość między nauczycielem-uczniem a wpływ na relacje uczeń-uczeń w trakcie realizacji wybranych programów edukacyjnych
  • Strona domowa
  • /
  • Odległość między nauczycielem-uczniem a wpływ na relacje uczeń-uczeń w trakcie realizacji wybranych programów edukacyjnych
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 20 Nr 2 (2024) /
  4. Artykuły

Odległość między nauczycielem-uczniem a wpływ na relacje uczeń-uczeń w trakcie realizacji wybranych programów edukacyjnych

Autor

  • Kazimierz Mikulski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2024.013

Słowa kluczowe

nauczyciel, uczeń, relacje, dystans, strefa, proksemika, informatyka, kompetencje

Abstrakt

W latach 2013–2023 zrealizowano badania związane z nauczaniem informatyki i jej części składowych w edukacji szkolnej w kontekście proksemiki. Wyniki ujęto w monografiach: „Proksemika cyfrowej szkoły”, „Nauczyciel przestrzeni cyfrowej w kontekście proksemiki” i „Nauczanie programowania w kontekście proksemiki” oraz „Robotyka w edukacji w kontekście proksemiki”, a także „Kompetencje cyfrowe w edukacji w kontekście proksemiki” i „Aktywna tablica w edukacji w kontekście proksemiki”. W przywołanym obszarze zakończone zostało także badanie „Laboratoria przyszłości w edukacji w kontekście proksemiki”. Dogłębna analiza wskazanych pozycji uświadamia, że otrzymane wyniki badań powinny być rekomendowane do wykorzystania zarówno przez nauczycieli, jak i producentów pomocy dydaktycznych. Działanie to prawdopodobnie będzie sprzyjać podniesieniu efektów pracy w procesie edukacyjnym, co jest zgodne z oczekiwaniami środowiska oświatowego.

Bibliografia

Boszczyk N., Edukacja to relacja, czyli dlaczego nauczyciel jutra powinien postawić na relacje?, https://szkoladobrejrelacji.pl/edukacja-to-relacja-czyli-dlaczego-nauczyciel-jutra-powinien-postawic-na-relacje/ (dostęp: 10.03.2024 r.).

Laboratoria przyszłości, https://www.gov.pl/web/laboratoria (dostęp: 15.04.2024 r.).

Projekt nowej podstawy programowej kształcenia informatycznego - opracowany przez Radę ds. Informatyzacji Edukacji, https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/projekt-nowej-podstawy-programowej-ksztalcenia-informatycznego-opracowany-przez-rade-ds-informatyzacji-edukacji (dostęp: 10.05.2016).

Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 „Aktywna tablica”, https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/aktywna-tablica (dostęp: 20.04.2024r.).

Zbliżenia Cywilizacyjne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

28.06.2024

Jak cytować

1.
MIKULSKI, Kazimierz. Odległość między nauczycielem-uczniem a wpływ na relacje uczeń-uczeń w trakcie realizacji wybranych programów edukacyjnych. Zbliżenia Cywilizacyjne [online]. 28 czerwiec 2024, T. 20, nr 2, s. 125–147. [udostępniono 28.12.2025]. DOI 10.21784/ZC.2024.013.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 20 Nr 2 (2024)

Dział

Artykuły

Licencja

Prawa autorskie (c) 2024 Kazimierz Mikulski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 146
Liczba cytowań: 0

Język / Language

  • Język Polski
  • English

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

nauczyciel, uczeń, relacje, dystans, strefa, proksemika, informatyka, kompetencje

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa