Nauczyciel w dobie pandemii
DOI:
https://doi.org/10.21784/ZC.2021.023Słowa kluczowe
zdalne nauczanie, nauczyciel, pandemia, kompetencje, stresAbstrakt
W czasach pandemii nauczyciel na każdym poziomie edukacyjnym postawiony jest przed wieloma nowymi wyzwaniami. W poniższym artykule zaprezentowano obowiązki oraz problemy z jakimi w obecnych czasach musi mierzyć się grono pedagogiczne. Omówiono pokrótce badania, które przedstawiały najczęściej występujące problemy podczas zdalnego nauczania. Przedstawiono kompetencje, które potrzebne są w pracy nauczyciela oraz te, które potrzebne są podczas nauki online. Zaprezentowano potrzeby uczniów w tym specyficznym czasie oraz problemy środowiska edukacyjnego związanego ze stresem.
Bibliografia
Boryczka B. , Lach M., Propozycje i materiały. E-learning - nowe aspekty. Materiały z II ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 14-15 września 2010r. Wydawnictwo SBP, Warszawa 2011.
Definicja ekstrawersji, Encyklopedia PWN, https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/ekstrawersja;3897138.html, [dostęp: 03.01.2022].
Definicja nauczyciela, Encyklopedia PWN https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/nauczyciel;4009280.html?fbclid=IwAR1iQyT4b3p0Ar8I_307T2eBR_z1COP1t_8XOftHoBW8RRNa57NzalFRUrk [dostep: 12.01.2022].
Edukacja zdalna w czasie pandemii, Centrum Cyfrowe - Raport z badań edycja I maja 2020, https://centrumcyfrowe.pl/wpcontent/uploads/sites/16/2020/05/Edukacja_zdalna_w_czasie_pandemii.pptx-2.pdf [dostęp: 28.12.2021].
Karta Nauczyciela- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982, rozdział 2, art.6.
Kwiatkowska H., Pedeutologia, Warszawa 2008.
Makowska M., Edukacja zdalna w nauczaniu przedszkolnym. Założenia, metody pracy, praktyka, Rogów 2020.
Mościcka-Teske A., Oswoić lęk-praca w pandemii, Nowa Era, Uniwersytet SWPS, slajd 12.
Pytlak J., Jaki powinien być dobry nauczyciel?, Artykuł ze strony EDUNEWS.PL - portal o nowoczesnej edukacji https://www.edunews.pl/system-edukacji/nauczyciele/4582-jaki-powinien-byc-dobry-nauczyciel [dostęp: 03.01.2022].
Pyżalski J., Walter N., Edukacja zdalna w czasie pandemii Covid 19 w Polsce-mapa głównych szans i zagrożeń, Poznań 2021.
Wach-Kąkolewicz A., Wybór kształcenia przez internet jako formy doskonalenia zawodowego a cechy indywidualne pracownika, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając, E-edukacja - analiza dokonań i perspektyw rozwoju, Warszawa 2009.
Zając M., Zawisza W., O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online, “E-mentor” 2006, nr 1 (14).
Ziółkowski P., Pedeutologia - zarys problematyki, Bydgoszcz 2016.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 163
Liczba cytowań: 0