Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Ethics
  • For Authors
    • Publishing terms
    • Review procedure
    • Editorial guidelines
  • About
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Indexation
    • Publishing policy
    • Open Access policy
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Język Polski
  • English

Civilization Rapprochements

Teacher in the age of pandemic
  • Home
  • /
  • Teacher in the age of pandemic
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 17 No. 4 (2021) /
  4. Artykuły

Teacher in the age of pandemic

Authors

  • Paulina Bielak Nicolaus Copernicus University in Torun
  • Martyna Gajewska Nicolaus Copernicus University in Torun
  • Iwona Lisewska Nicolaus Copernicus University in Torun

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2021.023

Keywords

distance learning, teacher, pandemic, abilities, stress

Abstract

In times of the pandemic, the teacher at every educational level is faced with many new challenges. The following article presents the duties and problems faced by the teaching staff nowadays. The studies that highlight the most common problems in distance learning are briefly discussed. There are presented the competences that are needed in the work of a teacher and those that are needed during online learning. We present the students' needs at this specific time and the problems of the educational environment related to stress.

References

Boryczka B. , Lach M., Propozycje i materiały. E-learning - nowe aspekty. Materiały z II ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 14-15 września 2010r. Wydawnictwo SBP, Warszawa 2011.

Definicja ekstrawersji, Encyklopedia PWN, https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/ekstrawersja;3897138.html, [dostęp: 03.01.2022].

Definicja nauczyciela, Encyklopedia PWN https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/nauczyciel;4009280.html?fbclid=IwAR1iQyT4b3p0Ar8I_307T2eBR_z1COP1t_8XOftHoBW8RRNa57NzalFRUrk [dostep: 12.01.2022].

Edukacja zdalna w czasie pandemii, Centrum Cyfrowe - Raport z badań edycja I maja 2020, https://centrumcyfrowe.pl/wpcontent/uploads/sites/16/2020/05/Edukacja_zdalna_w_czasie_pandemii.pptx-2.pdf [dostęp: 28.12.2021].

Karta Nauczyciela- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982, rozdział 2, art.6.

Kwiatkowska H., Pedeutologia, Warszawa 2008.

Makowska M., Edukacja zdalna w nauczaniu przedszkolnym. Założenia, metody pracy, praktyka, Rogów 2020.

Mościcka-Teske A., Oswoić lęk-praca w pandemii, Nowa Era, Uniwersytet SWPS, slajd 12.

Pytlak J., Jaki powinien być dobry nauczyciel?, Artykuł ze strony EDUNEWS.PL - portal o nowoczesnej edukacji https://www.edunews.pl/system-edukacji/nauczyciele/4582-jaki-powinien-byc-dobry-nauczyciel [dostęp: 03.01.2022].

Pyżalski J., Walter N., Edukacja zdalna w czasie pandemii Covid 19 w Polsce-mapa głównych szans i zagrożeń, Poznań 2021.

Wach-Kąkolewicz A., Wybór kształcenia przez internet jako formy doskonalenia zawodowego a cechy indywidualne pracownika, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając, E-edukacja - analiza dokonań i perspektyw rozwoju, Warszawa 2009.

Zając M., Zawisza W., O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online, “E-mentor” 2006, nr 1 (14).

Ziółkowski P., Pedeutologia - zarys problematyki, Bydgoszcz 2016.

Civilization Rapprochements

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2021-12-30

How to Cite

1.
BIELAK, Paulina, GAJEWSKA, Martyna and LISEWSKA, Iwona. Teacher in the age of pandemic. Civilization Rapprochements. Online. 30 December 2021. Vol. 17, no. 4, pp. 129-148. [Accessed 6 July 2025]. DOI 10.21784/ZC.2021.023.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 17 No. 4 (2021)

Section

Artykuły

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 261
Number of citations: 0

Language

  • Język Polski
  • English

Tags

Search using one of provided tags:

distance learning, teacher, pandemic, abilities, stress

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop