Teacher in the age of pandemic
DOI:
https://doi.org/10.21784/ZC.2021.023Keywords
distance learning, teacher, pandemic, abilities, stressAbstract
In times of the pandemic, the teacher at every educational level is faced with many new challenges. The following article presents the duties and problems faced by the teaching staff nowadays. The studies that highlight the most common problems in distance learning are briefly discussed. There are presented the competences that are needed in the work of a teacher and those that are needed during online learning. We present the students' needs at this specific time and the problems of the educational environment related to stress.
References
Boryczka B. , Lach M., Propozycje i materiały. E-learning - nowe aspekty. Materiały z II ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 14-15 września 2010r. Wydawnictwo SBP, Warszawa 2011.
Definicja ekstrawersji, Encyklopedia PWN, https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/ekstrawersja;3897138.html, [dostęp: 03.01.2022].
Definicja nauczyciela, Encyklopedia PWN https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/nauczyciel;4009280.html?fbclid=IwAR1iQyT4b3p0Ar8I_307T2eBR_z1COP1t_8XOftHoBW8RRNa57NzalFRUrk [dostep: 12.01.2022].
Edukacja zdalna w czasie pandemii, Centrum Cyfrowe - Raport z badań edycja I maja 2020, https://centrumcyfrowe.pl/wpcontent/uploads/sites/16/2020/05/Edukacja_zdalna_w_czasie_pandemii.pptx-2.pdf [dostęp: 28.12.2021].
Karta Nauczyciela- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982, rozdział 2, art.6.
Kwiatkowska H., Pedeutologia, Warszawa 2008.
Makowska M., Edukacja zdalna w nauczaniu przedszkolnym. Założenia, metody pracy, praktyka, Rogów 2020.
Mościcka-Teske A., Oswoić lęk-praca w pandemii, Nowa Era, Uniwersytet SWPS, slajd 12.
Pytlak J., Jaki powinien być dobry nauczyciel?, Artykuł ze strony EDUNEWS.PL - portal o nowoczesnej edukacji https://www.edunews.pl/system-edukacji/nauczyciele/4582-jaki-powinien-byc-dobry-nauczyciel [dostęp: 03.01.2022].
Pyżalski J., Walter N., Edukacja zdalna w czasie pandemii Covid 19 w Polsce-mapa głównych szans i zagrożeń, Poznań 2021.
Wach-Kąkolewicz A., Wybór kształcenia przez internet jako formy doskonalenia zawodowego a cechy indywidualne pracownika, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając, E-edukacja - analiza dokonań i perspektyw rozwoju, Warszawa 2009.
Zając M., Zawisza W., O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online, “E-mentor” 2006, nr 1 (14).
Ziółkowski P., Pedeutologia - zarys problematyki, Bydgoszcz 2016.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Stats
Number of views and downloads: 163
Number of citations: 0