Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Etyka
  • Dla Autorów
    • Zasady publikowania
    • Proces recenzji
    • Zasady edytorskie
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Indeksacja
    • Polityka wydawnicza
    • Polityka Open Access
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Język Polski
  • English

Zbliżenia Cywilizacyjne

E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony
  • Strona domowa
  • /
  • E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 17 Nr 2 (2021) /
  4. Artykuły

E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony

Autor

  • Nataniel Siwiak VI LO im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2021.012

Słowa kluczowe

edukacja zdalna, COVID-19, edukacja

Abstrakt

Pandemia COVID-19 doprowadziła do zmian w funkcjonowaniu społeczeństw wielu krajów, m.in. w zakresie edukacji. Artykuł analizuje wpływ nauczania zdalnego na uczniów: ich psychikę i efektywność zdobywania wiedzy. W tym celu omówiono wybrane badania. Dodatkowo przeprowadzano ankietę wśród uczniów szkół podstawowych i średnich. Z badania wynika, że nauczanie zdalne ma znaczący, negatywny wpływ na uczniów; w jego wyniku pogorszyło się ich samopoczucie i gorzej zdobywali oni wiedzę w trakcie lekcji.

Bibliografia

Burgess S., Sievertsen H., Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education, VoxEU.org, 01.04.2020, https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education.

Comas-Lopez M., de la Rubia M. A., Fort S., Gonzalez T., Hincz K. P., Sacha G. M., Subirats L., Influence of COVID-19 confinement on students’ performance in higher education, PubMed.gov, 9.10.2020, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33035228/.

Jagielska K, Pikuła N., Łukasik K., Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19, Kraków 2020, https://iss.up.krakow.pl/wp-content/uploads/sites/13/2021/01/biss_13_e-book.pdf#page=32.

Lalani F., Li C., The COVID-19 pandemic has changed education forever. This is how, World Economic Forum, 29.04.2020, https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-education-global-covid19-online-digital-learning/.

Ptaszek, G., Stunża, G. D., Pyżalski, J., Dębski, M., Bigaj, M. (2020). Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/19524/Edukacja_zdalna.pdf?sequence=1.

Kształcenie na odległość - nowe regulacje prawne, gov.pl, 20.03.2020, https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/ksztalcenie-na-odleglosc--nowe-regulacje-prawne.

Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2016 roku, stat.gov.pl, 16.12.2016, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2016-roku,2,6.html.

Zbliżenia Cywilizacyjne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

30.06.2021

Jak cytować

1.
SIWIAK, Nataniel. E-edukacja w czasie pandemii, pozytywne i negatywne strony. Zbliżenia Cywilizacyjne [online]. 30 czerwiec 2021, T. 17, nr 2, s. 108–119. [udostępniono 28.12.2025]. DOI 10.21784/ZC.2021.012.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 17 Nr 2 (2021)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 767
Liczba cytowań: 0

Język / Language

  • Język Polski
  • English

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

edukacja zdalna, COVID-19, edukacja

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa