Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Review process
    • Open Access Policy
    • Ethical Standards
    • Article Processing Charges and Submission Charges
    • Privacy Statement
    • Archiving policy
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Italiano
  • Język Polski

Scientia et Fides

Vol. 2 No. 1 (2014)
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 1 (2014)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 1 (2014) /
  4. Table of contents

Vol. 2 No. 1 (2014)

Table of contents

« Back

Articles

  • The Anthropological Crisis of Scientific Innovation
    Alberto I. Vargas, Jon Lecanda
    9-30
    PDF (Español (España))
  • Evolution and Creation: Revelation and Reason
    Santiago Collado González
    31-58
    PDF (Español (España))
  • Comments on Mariano Artigas’ Scientific Worldview
    Héctor L. Mancini
    59-80
    PDF (Español (España))
  • The languages of artificial intelligence, the languages of metaphysics, and the languages of faith
    Javier Leach
    81-98
    PDF (Español (España))
  • Dyskusja nad argumentem „God of the gaps”
    Michał Oleksowicz
    99-124
    PDF (Język Polski)
  • The Principle of Sufficient Reason and the Science
    Rubén Pereda
    125-138
    PDF (Español (España))
  • Science and faith in the Middle Ages: Gonsalvus Hispanus, OFM
    Manuel Lázaro Pulido
    139-158
    PDF (Español (España))
  • The role of philosophy regarding the relationship between faith and science
    Juan Arana
    159-178
    PDF (Español (España))
  • Axiological Profile of the New Man
    Leonardo Polo
    179-202
    PDF (Español (España))
  • Truth in an Evolutionary Perspective
    Carlos Blanco
    203-220
    PDF

Essay reviews

  • Sekrety mózgu a dydaktyka
    Beata Bilicka
    223-229
    PDF (Język Polski)
  • Whose Design? Physical, Philosophical and Theological Questions Regarding Hawking and Mlodinow’s Grand Design
    Javier Sánchez-Cañizares
    231-241
    PDF

Guidelines for Authors

  • Wymagania edytorskie dla Autorów „Scientia et Fides”
    243-245
    PDF (Język Polski)

ISSN/eISSN

ISSN: 2300-7648

eISSN: 2353-5636

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Italiano
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop