Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Mark Savickas’ theory as an inspiration for professional counselling aimed at adults enhanced with the application of Diagnostic and Simulation Games Method
  • Home
  • /
  • Mark Savickas’ theory as an inspiration for professional counselling aimed at adults enhanced with the application of Diagnostic and Simulation Games Method
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 22 (2015) /
  4. IV. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych

Mark Savickas’ theory as an inspiration for professional counselling aimed at adults enhanced with the application of Diagnostic and Simulation Games Method

Authors

  • Przemysław Ziółkowski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2015.022

Keywords

Mark Savickas, diagnostic and simulation games method, professional career

Abstract

In case of adult learners, the process of professional counselling, diagnosing of professional predispositions or providing support for learners in their professional career construction frequently requires the application of different methods and techniques than the ones applied in case of younger learners. In this article the author presents how Mark Savickas’ career construction theory and narrative career counselling are applied in the project titled From diagnosis to action in order to work out the model of innovative tool for diagnosing competences and professional predispositions of adult learners – that is the Diagnostic and Simulation Games Method’. The diagnostic and simulation games, developed on the basis of M. Savickas’ career construction theory, are the interactive and original work methods owing to which each adult learner may obtain many various answers to such questions as: which career to construct?, how to accomplish it? and what motivates me to act?

References

Dołęga-Herzog H., Rosalska M. (2014), Wykorzystanie metod kreatywnych w przygotowaniu uczniów do wyboru zawodu. Propozycje rozwiązań metodycznych,KOWEZiU, Warszawa.

Kozubska A., Ziółkowski P. (2015), Przewodnik metodyczny dla osób pracujących z wykorzystaniem Metody Gier Diagnostyczno-Symulacyjnych. Przewodnik metodyczny,cz. 1, BZDZ, PSG, Bydgoszcz.

Łyszkowska E., Etapy życia zawodowego a podstawa planowania ścieżki kariery zawodowej,„Rocznik Andragogiczny” 2010, p. 209–220.

Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H. (2005), Dorośli uczą się inaczej. Andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, CKU, Toruń.

Minta J. (2012), Od aktora do autora, wspieranie młodzieży w konstruowaniu własnej kariery, KOWEZiU, Warszawa.

Ziółkowski P. (2014), Wybrane problemy dydaktyczno-metodycznego funkcjonowania nauczyciela-wychowawcy, [in:] R. Koc, A. Kozubska, P. Ziółkowski, Nauczyciel w drodze do profesjonalizmu, WSG, Bydgoszcz, p. 255–402.

AY

Downloads

  • PDF

Published

2016-04-30

How to Cite

1.
ZIÓŁKOWSKI, Przemysław. Mark Savickas’ theory as an inspiration for professional counselling aimed at adults enhanced with the application of Diagnostic and Simulation Games Method. AY. Online. 30 April 2016. Vol. 22, pp. 355-361. [Accessed 7 July 2025]. DOI 10.12775/RA.2015.022.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 22 (2015)

Section

IV. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych

Stats

Number of views and downloads: 687
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Mark Savickas, diagnostic and simulation games method, professional career
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop