Agnieszka Paczkowska. Dziecko i nastolatek w żałobie. Rola pedagogów i nauczycieli. Gdańsk: Wydawnictwo Fundacji Hospicyjnej, 2019, ss. 128.
DOI:
https://doi.org/10.12775/Pch.2020.030References
Binnebesel, J., Janowicz A. i Krakowiak P. (red.) (2009). Jak rozmawiać z uczniami o końcu życia i wolontariacie hospicyjnym. Gdańsk: Fundacja Hospicyjna.
Gołębniak, B. D. (1998). Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – Biegłość – Refleksyjność. Toruń–Poznań: Edytor.
Grzybowski, P. (2009). Praktyczne cele i aspekty kształcenia tanatologicznego pedagogów i nauczycieli. W: Binnebesel J., Janowicz A. i Krakowiak P. (red.), Jak rozmawiać z uczniami o końcu życia i wolontariacie hospicyjnym (s. 7–19). Gdańsk: Fundacja Hospicyjna.
Janowicz, A., Krakowiak, P., Paczkowska, A. i Sikora, B. (2014). Zdrowa rozmowa. Sztuka komunikacji z osobami u kresu życia. Gdańsk: Fundacja Hospicyjna.
Kaplow, J., Layne, C., Pynoos, R., Cohen, J. i Lieberman A. (2012). DSM V diagnostic criteria for bereavement-related disorders in children and adolescents: developmental considerations. Psychiatry, 75(3), 243–266.
Kergorlay-Soubrier, M.-M. de (2011). Śmierć oczami dziecka jak pomagać w żałobie? Kraków: Wydawnictwo Salwator.
Krakowiak, P. (2008). Strata, osierocenie, żałoba. Poradnik dla pomagających i osób w żałobie. Gdańsk: Fundacja Hospicyjna.
Krakowiak, P. (2012). Społeczne i edukacyjne funkcje opieki paliatywno-hospicyjnej. Badanie w działaniu 2002–2010. Gdańsk: Fundacja Hospicyjna.
Paczkowska A., Krakowiak P. i Wojtacki, J. (2018). „Tumbo pomaga” jako forma wsparcia dla osób w okresie żałoby. Jak pracownicy oświaty oceniają kształcenie w zakresie wsparcia dziecka po stracie bliskich? Podsumowanie wybranych działań edukacyjnych Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku w latach 2015–2018. W: Materiały konferencyjne XII Konferencji Czasopisma „Palliative Medicine in Practice”, 7–8.06.2018, Gdańsk.
Paczkowska, A. i Krakowiak, P. (2011). Śmierć w świecie dziecka – komunikacja z dzieckiem w żałobie. W: Antoszewska B. (red.), Dziecko przewlekle chore – problemy medyczne, psychologiczne i pedagogiczne (s. 164–174). Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne Akapit.
Śliwerski, B. (2010). Myśleć jak pedagog. Sopot: GWP.
Zeichner, K. M. i Liston, D. P. (1996). Reflective Teaching: An Introduction. New York: Routledge.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Paedagogia Christiana

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Stats
Number of views and downloads: 656
Number of citations: 0