Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Tao Peng. Ethisch-moralische Kompetenzmessungen in China. Eine vergleichende Studie im Rahmen des Projekts ETiK-International-Shanghai. Berlin–Münster–Wien–Zürich–London: Verlag LIT, 2018, ss. 198.
  • Home
  • /
  • Tao Peng. Ethisch-moralische Kompetenzmessungen in China. Eine vergleichende Studie im Rahmen des Projekts ETiK-International-Shanghai. Berlin–Münster–Wien–Zürich–London: Verlag LIT, 2018, ss. 198.
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 46 No. 2 (2020): Being Alone Together in Education /
  4. Reviews

Tao Peng. Ethisch-moralische Kompetenzmessungen in China. Eine vergleichende Studie im Rahmen des Projekts ETiK-International-Shanghai. Berlin–Münster–Wien–Zürich–London: Verlag LIT, 2018, ss. 198.

Authors

  • Dariusz Stępkowski Wydział Nauk Pedagogicznych, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie https://orcid.org/0000-0002-6855-1517

DOI:

https://doi.org/10.12775/Pch.2020.028

References

Benner, D., Dehghani, Sh., Nikolova, R., Scharrel, J., Schieder, R., Schluss, H., Weiss, Th. i Willems, J. (2010a). Konstruowanie i testowanie modelu kompetencji religijnych i etycznych (próba porównania). Ruch Pedagogiczny, 1–2, 33–43.

Benner, D. i Nikolova, R. (2016). Stan umiędzynarodowienia badania ETiK i jego koncepcja teoretyczno-empiryczna. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 19–35. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.02.

Benner, D., Nikolova, R. & Swiderski, J. (2010b). Rozwój kompetencji moralnych jako zadanie lekcji etyki w szkołach publicznych. W sprawie koncepcji badawczej projektu EtiK. Edukacja. Studia, Badania, Innowacje, 3, 22–35.

Benner, D., Stępkowski, D., von Oettingen, A. i Peng, Zh. (2018). Kształcenie – moralność – demokracja. Teorie i koncepcje wychowania i kształcenia moralno-etycznego i ich związki z etyką i polityką. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Benner, D., von Heynitz, M., Ivanov, S., Nikolova, R., Pohlmann, C. & Remus, C. (2011). Nauczanie etyki i kompetencja moralna poza wdrażaniem wartości i wychowaniem do cnoty. Przegląd Pedagogiczny, 2, 9–24.

Ivanov, S. (2016). Wstępna międzynarodowa walidacja Testu Kompetencji Moralno-Etycznej Piętnastolatków. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 117–125. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.07.

Peng, Zh., Peng, T. (2016). ETiK-International Szanghaj. Zamierzenie badawcze i raport z konstruowania zadań dostosowanych do kontekstu chińskiego. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 95–116. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.06.

Ritzer, G. (2019). Ethical and Moral Arguments. Insights into a Validation Study of the ETiK-Test. Forum Pedagogiczne, 9(2/2), 191–203.

https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.38.

Ritzer, G., Breinbauer, I. M., Schluss, H. & Krobath, Th. (2016). ETiK-International Wiedeń. Problemy badawcze, przeprowadzone badanie i analiza wyników. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 57–70. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.04.

Stępkowski, D., Ivanov, S. i Ksionek, A. (2016). ETiK-International Warszawa. Historia badania, problemy badawcze i analiza wyników. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 37–56. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.03.

Stępkowski, D. i Pękala, J. (2019a). Sprawozdanie z drugiego spotkania międzynarodowej grupy badaczy zajmujących się edukacją moralno-etyczną, Berlin 21–23 lutego 2019 roku. Forum Pedagogiczne, 9(1), 303–308. https://doi.org/10.21697/fp.2019.1.22.

Stępkowski, D. i Pękala, J. (2019b). Sprawozdanie z trzeciego spotkania międzynarodowego konsorcjum badaczy zajmujących się edukacją moralno-etyczną, Trnawa 26–28 września 2019 roku. Forum Pedagogiczne, 9(2/2), 305–307. https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.48.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2020-12-28

How to Cite

1.
STĘPKOWSKI, Dariusz. Tao Peng. Ethisch-moralische Kompetenzmessungen in China. Eine vergleichende Studie im Rahmen des Projekts ETiK-International-Shanghai. Berlin–Münster–Wien–Zürich–London: Verlag LIT, 2018, ss. 198. Paedagogia Christiana. Online. 28 December 2020. Vol. 46, no. 2, pp. 216-226. [Accessed 19 June 2025]. DOI 10.12775/Pch.2020.028.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 46 No. 2 (2020): Being Alone Together in Education

Section

Reviews

License

Copyright (c) 2021 Paedagogia Christiana

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 425
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop