Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Kontekst migracyjny jako czynnik różnicujący osiągnięcia szkolne uczniów w Niemczech
  • Strona domowa
  • /
  • Kontekst migracyjny jako czynnik różnicujący osiągnięcia szkolne uczniów w Niemczech
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 24 Nr 2 (2009) /
  4. Artykuły / Articles

Kontekst migracyjny jako czynnik różnicujący osiągnięcia szkolne uczniów w Niemczech

Autor

  • Renata Ernst-Milerska Adiunkt w Katedrze Podstawowych Problemów Wychowania (Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie)

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2009.038

Abstrakt

Migration is not only the social but also the educational problem. This article is concerned on the migration in Germany and on its influence on the school achievements.At first we have to explain the scale of migration among students population. According to the data of the Federal Statistical Department in Germany (Statistisches Bundesamt) the level of the migrants equals 7.3 million people, it gives 8.8% of German population. The problem is that this number does not concern the people who live in Germany in next generation and still belong to primary origin culture. This group of people is German citizens but their identity is still constructed by the migration patterns and habits. The meaning of migration context (Migrationshintergrund) was created to describe it. “Mikrozensus” paper (2005) estimated the population of migrants used the meaning of migration context. According to this estimation the level of people with migration context equals 15.3 million, it gives 18.6% of the whole population living in Germany. The number of this indicator rises in the population of people under 25 to 27% and in some cities as Hamburg or Bremen to 40%. According to three editions of PISA studies the migration context is the main determining factor of school achievements in every researched competences –in reading, mathematical and scientific literacy. It leads to the marginalisation of migrants students in the future. In the second part of article the relationship between the migration and school achievements is interpreted. Analyses show the most important phenomena which must be concluded in educational school system.

Paedagogia Christiana

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2009-11-03

Jak cytować

1.
ERNST-MILERSKA, Renata. Kontekst migracyjny jako czynnik różnicujący osiągnięcia szkolne uczniów w Niemczech. Paedagogia Christiana [online]. 3 listopad 2009, T. 24, nr 2, s. 193–201. [udostępniono 4.7.2025]. DOI 10.12775/PCh.2009.038.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 24 Nr 2 (2009)

Dział

Artykuły / Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 610
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa