Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Wychowanie integralne jako emancypacyjna przestrzeń edukacji religijnej
  • Home
  • /
  • Wychowanie integralne jako emancypacyjna przestrzeń edukacji religijnej
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 21 No. 1 (2008) /
  4. Articles

Wychowanie integralne jako emancypacyjna przestrzeń edukacji religijnej

Authors

  • Danuta Wajsprych Wydział Pedagogiczny Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. J. Rusieckiego.

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2008.003

Abstract

The integral education as liberation space of religious education  

It is the content of article the conception of the integral education which postulates towards full moon of human nature general process of the pupil’s development. The man, is the basic centre of conception the complexity of body and the soul, elements – animal and spiritually – divine, and so the full man. Conception this goes out pose man’s empirical description, therefore it does not restrain to proposing the pragmatic only model of education. Important it is, to appeal to the man’s nature, his vital structure, spiritual culture and her elements, sense of life. Such formulation of object of education shows on occurrence in man’s life developmental continuum, which hugs man’s whole life and it with this point of sight gathers integral character.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2008-10-15

How to Cite

1.
WAJSPRYCH, Danuta. Wychowanie integralne jako emancypacyjna przestrzeń edukacji religijnej. Paedagogia Christiana. Online. 15 October 2008. Vol. 21, no. 1, pp. 53-66. [Accessed 9 December 2023]. DOI 10.12775/PCh.2008.003.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 21 No. 1 (2008)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 650
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop