Division of Public Procurement Contracts into Lots
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBPS.2018.012Keywords
public procurement, division into sections, contracting authorityAbstract
Public procurement is one of the parts of a public finance sector. It includes the specific solutions in the field of public funds spending. The implementation of the EU directives from 2014 to the Public Procurement Law aimed at, among others, ensuring an access to the market for small and medium-sized enterprises by introducing the possibility to divide the procurement into sections. It will significantly increase an access of those companies to public procurement. The contracting authority is not obliged to divide the procurement, but it has a right to do so. However, according to the amendment of the Public Procurement Law, the contracting party – in the course of conducting the procurement procedure – prepares a report which includes reasons for not dividing the procurement into sections. The authors of this study want to explain the problems of contracting authorities, who initiate and conduct proceedings on the award of public contracts, by explaining the content of provisions governing the division of procurement into sections.References
Czerniak A., Możliwość składania ofert częściowych jako szansa zwiększenia dostępu do rynku zamówień publicznych małych i średnich przedsiębiorstw, „Zamówienia Publiczne. Doradca” 2017, nr 10, s. 60–66.
Granecki P., Prawo zamówień publicznych. Komentarz, C.H. Beck, Warszawa 2016.
Jarnicka J., Jaworska M., Udzielanie zamówienia w częściach, a zakaz dzielenie zamówienia i łączenia zamówień, „Zamówienia Publiczne. Doradca” 2017, nr 6, s. 8–12.
Jerka J., Podział zamówienia na części w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, „Zamówienia Publiczne. Doradca” 2017, nr 2, s. 22–31.
Koba D., Dzielenie zamówienia na części a szacowanie jego wartości, „Zamówienia Publiczne. Doradca” 2017, nr 6, s. 13–19.
Matejczuk G., Powody niedokonania podziału, „Przetargi Publiczne” 2018, nr 1, s. 33–37.
Skubiszek-Kalinowska I., Komentarz do art. 5b, [w:] I. Skubiszek-Kalinowska, E. Wiktorowska, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, LEX 2017.
Sołtysińska A., Komentarz do art. 46 dyrektywy 2014/24/UE w sprawie zamówień publicznych, uchylającej dyrektywę 2014/18/WE, [w:] A. Sołtysińska, H. Talago-Sławoj, Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz, wyd. 3, Wolters Kluwer 2016.
Szostak R., O potrzebie zmian kompleksowych w prawie zamówień publicznych, cz. 2, „Zamówienia Publiczne. Doradca” 2017, nr 9, s. 63–68.
Świś R., Nowe przepisy dotyczące dzielenia zamówienia na części, „Zamówienia Publiczne. Doradca” 2017, nr 7, s. 76–78.
Szyszkowski A., Podział zamówienia – możliwość czy obowiązek, „Monitor Zamówień Publicznych” 2017, nr 6, s. 19–20.
Taraszkiewicz M., Odpowiedzialność gminy występującej w roli zamawiającego na tle ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, „Finanse Komunalne” 2017, nr 11, s. 55–61.
Wiktorowska E., Niejasności, wątpliwości i zdrowy rozsądek, „Zamówienia Publiczne. Doradca” 2017, nr 2, s. 14–21.
Wiktorowska E., Komentarz do art. 36 aa p.z.p., [w:] I. Skubiszek-Kalinowska, E. Wiktorowska, Prawo zamówień publicznych, Komentarz, LEX 2017.
Zalewski T., Podział zamówienia na części jako sposób na uelastycznienie zamówień publicznych, „Zamawiający” 2017, nr 23, s. 32–35.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1446
Number of citations: 0