Virtual stage – virtual audience. Social media In theatre promotion
DOI:
https://doi.org/10.12775/NM.2014.006Keywords
Theater, intermediality, interactive marketingAbstract
Wykorzystywanie nowych mediów w dziedzinie teatru pozwala uruchomić całą gamę możliwości bezpośredniej komunikacji, w której zagwarantowana zostaje wyjątkowego rodzaju przestrzeń zarówno dla kolektywnego, jak i dla indywidualnego odbiorcy. Teatr korzystający z narzędzi cyfrowych na nowo otwiera się na widzów – także tych będących do tej pory, choćby z przyczyn ekonomicznych czy społecznych, często poza jego zasięgiem. Próba zachęcenia widza do interaktywnego uczestnictwa w konkretnym projekcie, wręcz uczestnictwa w grze, staje się elementem marketingu. Co ciekawe, marketing interaktywny coraz częściej staje się przyczynkiem do działań stricte artystycznych. Przykładem mogą tu być choćby przedsięwzięcia teatralne „Facebook live performance”. Tego typu projekty stają się częścią teatralnego repertuaru i elementem promocji. Using The new media In The theatre gives a wide range of possibilities for direct communication on a large scale, which offers space of exceptional nature for both The collective and The individual spectator. By using digital tools The theatre reopens itself for The audience – including those who so far remained beyond its reach, i.e. for economic or social reasons. The attempt to encourage spectator to interactively participate In specific projections and even participate In a game It becomes an element of marketing. Interestingly more and more often interactive marketing becomes an incentive for purely artistic activities. As an example one can name theatrical ventures “facebook live performance”. Such projects become part of theatre repertoire and an element of promotion.
References
Książki
Erika Fischer-Lichte. 2008. Estetyka performatywności. Kraków: Księgarnia Akademicka.
Andrea Hausmann. 2005. Theater-Marketing. Grundlagen, Methoden und Praxisbeispiele. Stuttgart: Lucius & Lucius.
Hans-Thies Lehamnn. 2004. Teatr postdramatyczny. Kraków: Księgarnia Akademicka.
Ulf Otto. 2013. Internet Auftritte. Eine Theatergeschichte der neuen Medien. Bielefeld: Transcript.
Patrice Pavis. 2011. Współczesna inscenizacja. Źródła, tendencje, perspektywy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Arkadiusz Podlaski. 2011. Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Sławomi Świontek. 2003. Tworzywa sztuki teatru. W: L. Karczewski, I. Lewkowicz, M. Wójcik (red.) 2003. Sławomira Świontka dwanaście wykładów z wprowadzenia do wiedzy o teatrze. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Źródła internetowe
Ruth Towse. 2011. Ekonomia kultury. Kompendium. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
“HAMNET” ==== Shakespeare’s play adapted for irc http://www.hambule.co.uk/hamnet/hscript.htm [20.03.2013]
Jacek Cieślak.2012. Teatr lubi sieć. http://www.rp.pl/artykul/949115.html?print=tak&p=0 [20.03.2013]
http://www.facebook.com/groups/MGTOB/?ref=ts&fref=ts.20.03.2013
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1217
Number of citations: 0