Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

New Media. Academic Journal

Virtual stage – virtual audience. Social media In theatre promotion
  • Home
  • /
  • Virtual stage – virtual audience. Social media In theatre promotion
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości /
  4. Studia i Rozprawy

Virtual stage – virtual audience. Social media In theatre promotion

Authors

  • Monika Wąsik Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.12775/NM.2014.006

Keywords

Theater, intermediality, interactive marketing

Abstract

Wykorzystywanie nowych mediów w dziedzinie teatru pozwala uruchomić całą gamę możliwości bezpośredniej komunikacji, w której zagwarantowana zostaje wyjątkowego rodzaju przestrzeń zarówno dla kolektywnego, jak i dla indywidualnego odbiorcy. Teatr korzystający z narzędzi cyfrowych na nowo otwiera się na widzów – także tych będących do tej pory, choćby z przyczyn ekonomicznych czy społecznych, często poza jego zasięgiem. Próba zachęcenia widza do interaktywnego uczestnictwa w konkretnym projekcie, wręcz uczestnictwa w grze, staje się elementem marketingu. Co ciekawe, marketing interaktywny coraz częściej staje się przyczynkiem do działań stricte artystycznych. Przykładem mogą tu być choćby przedsięwzięcia teatralne „Facebook live performance”. Tego typu projekty stają się częścią teatralnego repertuaru i elementem promocji. Using The new media In The theatre gives a wide range of possibilities for direct communication on a large scale, which offers space of exceptional nature for both The collective and The individual spectator. By using digital tools The theatre reopens itself for The audience – including those who so far remained beyond its reach, i.e. for economic or social reasons. The attempt to encourage spectator to interactively participate In specific projections and even participate In a game It becomes an element of marketing. Interestingly more and more often interactive marketing becomes an incentive for purely artistic activities. As an example one can name theatrical ventures “facebook live performance”. Such projects become part of theatre repertoire and an element of promotion.

References

Książki

Erika Fischer-Lichte. 2008. Estetyka performatywności. Kraków: Księgarnia Akademicka.

Andrea Hausmann. 2005. Theater-Marketing. Grundlagen, Methoden und Praxisbeispiele. Stuttgart: Lucius & Lucius.

Hans-Thies Lehamnn. 2004. Teatr postdramatyczny. Kraków: Księgarnia Akademicka.

Ulf Otto. 2013. Internet Auftritte. Eine Theatergeschichte der neuen Medien. Bielefeld: Transcript.

Patrice Pavis. 2011. Współczesna inscenizacja. Źródła, tendencje, perspektywy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Arkadiusz Podlaski. 2011. Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Sławomi Świontek. 2003. Tworzywa sztuki teatru. W: L. Karczewski, I. Lewkowicz, M. Wójcik (red.) 2003. Sławomira Świontka dwanaście wykładów z wprowadzenia do wiedzy o teatrze. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Źródła internetowe

Ruth Towse. 2011. Ekonomia kultury. Kompendium. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.

“HAMNET” ==== Shakespeare’s play adapted for irc http://www.hambule.co.uk/hamnet/hscript.htm [20.03.2013]

Jacek Cieślak.2012. Teatr lubi sieć. http://www.rp.pl/artykul/949115.html?print=tak&p=0 [20.03.2013]

http://www.facebook.com/groups/MGTOB/?ref=ts&fref=ts.20.03.2013

New Media. Academic Journal

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-06-24

How to Cite

1.
WĄSIK, Monika. Virtual stage – virtual audience. Social media In theatre promotion. New Media. Academic Journal. Online. 24 June 2015. Vol. 5, pp. 137-160. [Accessed 4 July 2025]. DOI 10.12775/NM.2014.006.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości

Section

Studia i Rozprawy

Stats

Number of views and downloads: 1625
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Theater, intermediality, interactive marketing
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop