Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

New Media. Academic Journal

Food brand In new media. Overview forms of business cooperation food producers with The authors of culinary blogs
  • Home
  • /
  • Food brand In new media. Overview forms of business cooperation food producers with The authors of culinary blogs
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości /
  4. Studia i Rozprawy

Food brand In new media. Overview forms of business cooperation food producers with The authors of culinary blogs

Authors

  • Monika Sońta Badacz niezależny

DOI:

https://doi.org/10.12775/NM.2014.004

Keywords

business-blogosphere cooperation, culinary blogs, opinion leadership In The new media, native commercial communication

Abstract

The aim of this article is to categorize forms of cooperation between culinary bloggers and food products marketers. The classification is presented In The form of matrix dividing promotional activities by media reach (quantity criteria) and opinion leadership (quality criteria). Prior to this The author proposes a brief blogs typology based on The blogs’ content characteristics and type of website infrastructure. Most of The categories are illustrated by online examples. The article provides business and academic arguments which leads to The conclusion of growing importance of analyzing blogs from other perspective than only ‘new media channel’.

References

Książki

Armesto Fernandez, Felipe, 2002, Near a Thousand Tables. A history of food, The Free Press, New York.

Drzał-Sierocka Aleksandra (red.), 2014, W garnku kultury. Rozważania nad jedzeniem w przestrzeni społeczno-kulturowej, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.

Guadano Marta Fernandez. 2012. Reinventores. Barcelona: Conecta.

Korsmeyer Carolyn, 1999, Making sense of taste. Food & Philosophy, New York: Cornell University Press.

Mazurek Grzegorz. 2008. Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer.

Siegel David. 2007. Futuryzuj swoją firmę. Strategia biznesu w dobie e-klienta. Kraków: IFC Press.

Wright Jeremy. 2007. Blogowanie w biznesie. Rewolucyjny sposób na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie marki i osiągnięcie spektakularnych sukcesów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Źródła internetowe

www.burson-marsteller.com/Innovation_and_insights/Thought_Leadership/default_view.aspx?ID=99

www.futurizenow.com

www.gastronauci.pl

www.kuchniokracja.hanami.pl

www.kwestiasmaku.pl

http://pbi.org.pl/raporty/badanie_blogow.pdf

www.slideshare.net/jnnklk/blogi-w-bibliotekach

www.tomekwozniak.com

www.whiteplate.pl

New Media. Academic Journal

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-06-24

How to Cite

1.
SOŃTA, Monika. Food brand In new media. Overview forms of business cooperation food producers with The authors of culinary blogs. New Media. Academic Journal. Online. 24 June 2015. Vol. 5, pp. 89-114. [Accessed 28 December 2025]. DOI 10.12775/NM.2014.004.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości

Section

Studia i Rozprawy

Stats

Number of views and downloads: 1333
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

business-blogosphere cooperation, culinary blogs, opinion leadership In The new media, native commercial communication
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop