Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Nowe Media. Czasopismo Naukowe

Wirtualna scena – wirtualna publiczność. Wykorzystanie potencjału social media do promocji teatru
  • Strona domowa
  • /
  • Wirtualna scena – wirtualna publiczność. Wykorzystanie potencjału social media do promocji teatru
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości /
  4. Studia i Rozprawy

Wirtualna scena – wirtualna publiczność. Wykorzystanie potencjału social media do promocji teatru

Autor

  • Monika Wąsik Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.12775/NM.2014.006

Słowa kluczowe

teatr, intermedialność, marketing interaktywny

Abstrakt

Wykorzystywanie nowych mediów w dziedzinie teatru pozwala uruchomić całą gamę możliwości bezpośredniej komunikacji, w której zagwarantowana zostaje wyjątkowego rodzaju przestrzeń zarówno dla kolektywnego, jak i dla indywidualnego odbiorcy. Teatr korzystający z narzędzi cyfrowych na nowo otwiera się na widzów – także tych będących do tej pory, choćby z przyczyn ekonomicznych czy społecznych, często poza jego zasięgiem. Próba zachęcenia widza do interaktywnego uczestnictwa w konkretnym projekcie, wręcz uczestnictwa w grze, staje się elementem marketingu. Co ciekawe, marketing interaktywny coraz częściej staje się przyczynkiem do działań stricte artystycznych. Przykładem mogą tu być choćby przedsięwzięcia teatralne „Facebook live performance”. Tego typu projekty stają się częścią teatralnego repertuaru i elementem promocji.

Bibliografia

Książki

Erika Fischer-Lichte. 2008. Estetyka performatywności. Kraków: Księgarnia Akademicka.

Andrea Hausmann. 2005. Theater-Marketing. Grundlagen, Methoden und Praxisbeispiele. Stuttgart: Lucius & Lucius.

Hans-Thies Lehamnn. 2004. Teatr postdramatyczny. Kraków: Księgarnia Akademicka.

Ulf Otto. 2013. Internet Auftritte. Eine Theatergeschichte der neuen Medien. Bielefeld: Transcript.

Patrice Pavis. 2011. Współczesna inscenizacja. Źródła, tendencje, perspektywy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Arkadiusz Podlaski. 2011. Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Sławomi Świontek. 2003. Tworzywa sztuki teatru. W: L. Karczewski, I. Lewkowicz, M. Wójcik (red.) 2003. Sławomira Świontka dwanaście wykładów z wprowadzenia do wiedzy o teatrze. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Źródła internetowe

Ruth Towse. 2011. Ekonomia kultury. Kompendium. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.

“HAMNET” ==== Shakespeare’s play adapted for irc http://www.hambule.co.uk/hamnet/hscript.htm [20.03.2013]

Jacek Cieślak.2012. Teatr lubi sieć. http://www.rp.pl/artykul/949115.html?print=tak&p=0 [20.03.2013]

http://www.facebook.com/groups/MGTOB/?ref=ts&fref=ts.20.03.2013

Nowe Media. Czasopismo Naukowe

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-06-24

Jak cytować

1.
WĄSIK, Monika. Wirtualna scena – wirtualna publiczność. Wykorzystanie potencjału social media do promocji teatru. Nowe Media. Czasopismo Naukowe [online]. 24 czerwiec 2015, T. 5, s. 137–160. [udostępniono 14.6.2025]. DOI 10.12775/NM.2014.006.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości

Dział

Studia i Rozprawy

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1587
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

teatr, intermedialność, marketing interaktywny
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa