Wirtualna scena – wirtualna publiczność. Wykorzystanie potencjału social media do promocji teatru
DOI:
https://doi.org/10.12775/NM.2014.006Słowa kluczowe
teatr, intermedialność, marketing interaktywnyAbstrakt
Wykorzystywanie nowych mediów w dziedzinie teatru pozwala uruchomić całą gamę możliwości bezpośredniej komunikacji, w której zagwarantowana zostaje wyjątkowego rodzaju przestrzeń zarówno dla kolektywnego, jak i dla indywidualnego odbiorcy. Teatr korzystający z narzędzi cyfrowych na nowo otwiera się na widzów – także tych będących do tej pory, choćby z przyczyn ekonomicznych czy społecznych, często poza jego zasięgiem. Próba zachęcenia widza do interaktywnego uczestnictwa w konkretnym projekcie, wręcz uczestnictwa w grze, staje się elementem marketingu. Co ciekawe, marketing interaktywny coraz częściej staje się przyczynkiem do działań stricte artystycznych. Przykładem mogą tu być choćby przedsięwzięcia teatralne „Facebook live performance”. Tego typu projekty stają się częścią teatralnego repertuaru i elementem promocji.
Bibliografia
Książki
Erika Fischer-Lichte. 2008. Estetyka performatywności. Kraków: Księgarnia Akademicka.
Andrea Hausmann. 2005. Theater-Marketing. Grundlagen, Methoden und Praxisbeispiele. Stuttgart: Lucius & Lucius.
Hans-Thies Lehamnn. 2004. Teatr postdramatyczny. Kraków: Księgarnia Akademicka.
Ulf Otto. 2013. Internet Auftritte. Eine Theatergeschichte der neuen Medien. Bielefeld: Transcript.
Patrice Pavis. 2011. Współczesna inscenizacja. Źródła, tendencje, perspektywy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Arkadiusz Podlaski. 2011. Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Sławomi Świontek. 2003. Tworzywa sztuki teatru. W: L. Karczewski, I. Lewkowicz, M. Wójcik (red.) 2003. Sławomira Świontka dwanaście wykładów z wprowadzenia do wiedzy o teatrze. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Źródła internetowe
Ruth Towse. 2011. Ekonomia kultury. Kompendium. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
“HAMNET” ==== Shakespeare’s play adapted for irc http://www.hambule.co.uk/hamnet/hscript.htm [20.03.2013]
Jacek Cieślak.2012. Teatr lubi sieć. http://www.rp.pl/artykul/949115.html?print=tak&p=0 [20.03.2013]
http://www.facebook.com/groups/MGTOB/?ref=ts&fref=ts.20.03.2013
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1075
Liczba cytowań: 0