Marki spożywcze w nowych mediach. Przegląd form współpracy biznesowej producentów żywności z autorami blogów kulinarnych
DOI:
https://doi.org/10.12775/NM.2014.004Słowa kluczowe
współpraca biznesu z blogosferą, blogi kulinarne, opiniotwórczość w nowych mediach, reklama natywnaAbstrakt
Artykuł jest próbą klasyfikacji form współpracy biznesowej blogerów kulinarnych z przedstawicielami marketingu firm spożywczych. Autorka tłumaczy podstawowe podziały blogów ze względu na ich formę prezentacji treści oraz strukturę informacji na stronie i postrzega blogosferę kulinarną jako zjawisko z obszaru nowych mediów, mogące przyczynić się do rozwoju komunikacji marketingowej marek spożywczych w dwóch wymiarach: zasięgowym (wymiar ilościowy) i opiniotwórczym (wymiar jakościowy). Opisywane ujęcia są zilustrowane konkretnymi przykładami blogów.
Bibliografia
Książki
Armesto Fernandez, Felipe, 2002, Near a Thousand Tables. A history of food, The Free Press, New York.
Drzał-Sierocka Aleksandra (red.), 2014, W garnku kultury. Rozważania nad jedzeniem w przestrzeni społeczno-kulturowej, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
Guadano Marta Fernandez. 2012. Reinventores. Barcelona: Conecta.
Korsmeyer Carolyn, 1999, Making sense of taste. Food & Philosophy, New York: Cornell University Press.
Mazurek Grzegorz. 2008. Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer.
Siegel David. 2007. Futuryzuj swoją firmę. Strategia biznesu w dobie e-klienta. Kraków: IFC Press.
Wright Jeremy. 2007. Blogowanie w biznesie. Rewolucyjny sposób na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie marki i osiągnięcie spektakularnych sukcesów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Źródła internetowe
www.burson-marsteller.com/Innovation_and_insights/Thought_Leadership/default_view.aspx?ID=99
http://pbi.org.pl/raporty/badanie_blogow.pdf
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1014
Liczba cytowań: 0