Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

The factors influencing niche consumers’ behavior in the brewery market in Poland
  • Home
  • /
  • The factors influencing niche consumers’ behavior in the brewery market in Poland
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 11 No. 1 (2021) /
  4. Research Articles

The factors influencing niche consumers’ behavior in the brewery market in Poland

Authors

  • Karol Rywocki Faculty of Economic Sciences and Management, Nicolaus Copernicus University in Torun

DOI:

https://doi.org/10.12775/JEHS.2021.11.01.001

Keywords

consumers’ behavior, market niche, niche producers and products, brewery market in Poland

Abstract

The aim of this article is to present the main factors influencing the behavior of consumers of the niche products of brewery market in Poland. On the basis of the conducted research – via direct survey, the author tries to determine the reasons why they purchase niche beers. Where do they find the information about niche products? How often and on what occasion do consumers drink niche beer? What interests and what standards concerning healthy lifestyle do they have? The author also defines and classifies niche producers on the brewery market in Poland.

References

Browary Polskie, Podsumowanie analizy wybranych wskaźników wpływu przemysłu piwowarskiego na polską gospodarkę i otoczenie. Browary Polskie, Warszawa, sierpień 2018, s.12

Browar Czarnków S.A, Opracowanie przygotowane przez Browar Czarnków S.A na Konferencję Sprzedaży, Chodzież, Styczeń 2018, s.2

Dźwigoł H., Współczesne Problemy Badawcze w Naukach o Zarządzaniu, Uwarunkowania Metodyczne i Metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2018, s. 200.

Grotha A. , Browary w Polsce, Wydawnictwo IX, Kraków 2017, s. 6.

Falkowski A., Tyszka T., Psychologia Zachowań Konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006, s.11

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, metody i techniki, PWE Warszawa 1999, s. 227.

Kotler P., Keller K.L., Marketing. Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2018 s.256.

Łużak T., Przesłanki tworzenia się nisz rynkowych na przykładzie rynku browarniczego w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Zeszyt Naukowy 156/2017 s.100.

Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2006, s.25

https://www.beerlovers.pl/porownywarka/piwo/piwa- niszowe

https://birofilia.org/historie/kraftowe-regionalne-kontraktowe.html

http://browarczarnkow.pl

https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/grupa-zywiec-przejmuje-browaru-namyslow/ynjz4ep

http://carlsbergpolska.pl

https://www.forbes.pl/pierwszy-milion/niszowe-piwo-podbija-rynek/j93kjh3

https://www.grupazywiec.pl/

http://kp.pl

https://www.namyslow.com.pl/

http://perla.pl/

http://www.vanpur.com.pl/

http://www.zwrotnica.com.pl/search/label/Statystyki

Downloads

  • PDF

Published

2021-01-04

How to Cite

1.
RYWOCKI, Karol. The factors influencing niche consumers’ behavior in the brewery market in Poland. Journal of Education, Health and Sport. Online. 4 January 2021. Vol. 11, no. 1, pp. 11-23. [Accessed 23 May 2025]. DOI 10.12775/JEHS.2021.11.01.001.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 11 No. 1 (2021)

Section

Research Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 838
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

consumers’ behavior, market niche, niche producers and products, brewery market in Poland
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop