Models of digitisation of organisational space in sport
DOI:
https://doi.org/10.12775/JEHS.2019.09.11.010Keywords
sport organisations, technological saturation, ICT, Augmented Reality (AR), expansion of organisational space, value chain, media coverage in sport.Abstract
This research presents the organisational model of digitisation of sport institutions as the element of development shifting towards digital models of sport business. Empirical research concerns: the level of saturation of information and communication technology (ICT) in sport institutions and media coverage of organizational space in sport as the element of media technology development. The research has been conducted in the theory of organisational space (Cieśliński, 2016, 2017) and has been financed with the use of two research-implementation grants and implementation one under the operational program Program Operacyjny Polska Cyfrowa (POPC).
References
Chomiak-Orsa I., Cieśliński W. (2014) Business Informatics, UE Wrocław, 4 (34).
Cieśliński W. (2011) Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw. Model platformy treningu procesowego. UE Wrocław.
Cieśliński W., Witkowski K., Migasiewicz J., Perechuda I., Rokita A., Chomiak-Orsa I. (2014) e-AZS Platform model – the koncept of application of information and communications technology in sport enterprises [in:] Chomiak-Orsa I., Cieśliński W. (eds.) Business Informatics, UE Wrocław, 4 (34).
Cieśliński W., Kopecka-Piech K., Głowicki P., Perechuda I., Pawlukiewicz A. (2015) Teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzanie granicami przestrzeni organizacyjnej a kreowanie wartości medialnej [in] Kiełtyka L., Jędrzejczyk W. (eds.)Wykorzystanie potencjału współczesnych technologii informacyjnych w zarządzania organizacjami, Politechnika Częstochowska, 297.
Cieśliński W. (2015) Space organization [in:] Perechuda K. (ed.) Advased Business Model, UE, Wrocław.
Perechuda K. (1999) Metody zarządzania przedsiębiorstwem, AE Wrocław.
Selhorst T. (2007) New Method for Medical Augmeneted Realty (Desirtaion), Technische Universitet in Mencheim in Medizine.
Stępniak C. (2015) Przestrzeń jako zasób w pobudzaniu przedsiębiorczości [in:] Jelonek D., Turek T. (eds.) Kreowanie przedsiębiorczości. Perspektywa procesów i technologii informatycznych, Częstochowa.
Witgestein L. (1998) Niebieski i brązowy zeszyt. Szkice do "Dociekań filozoficznych" (The Blue and Brown Books. Preliminary Studies for the "Philosophical Investigations"), Spacja, Warszawa.
Acquia, Customers Want Personalized Content and Data-Driven Commerce [online], in: acquia.com [access: 7.10.2017], .
Barycki P., Jak daleko nam do autonomicznych samochodów [online], in: Spider’s Web [access: 7.10.2017], <http://www.spidersweb. pl/2016/10/autonomiczne-samochody-kiedy.html>.
Boyle M., Aging Boomers Stump Marketers Eyeing $15 Trillion Prize [online], in: „Bloomberg” [access: 7.10.2017], .
Caylar P.-L., Naik K., Noterdaeme O., Digital in industry: From buzzword to value creation [online], in: Digital McKinsey [access: 7.10.2017], <https://www.mckinsey.com/business-functions/digital-mckinsey/our-insights/digital-in-industry-from-buzzword-to-value-creation>.
Desai P., Potia A., Salsberg B., Retail 4.0: The Future of Retail Grocery in a Digital World [online], in: sipotra.it [access: 7.10.2017], .
Desjardins J., What happens in an internet minute in 2017? [online], in: World Economic Forum [access: 7.10.2017], .
Digital/McKinsey, Cyfrowi Polacy. Konsumenci w czasach e-rewolucji [online], in: mckinsey.pl [access: 7.10.2017], <http://mckinsey.pl/ wp-content/uploads/2016/09/Raport-Cyfrowi-Polacy.pdf>.
Elbil, Norwegian EV market [online], in: elbil.no [access: 7.10.2017], .
Gemius, E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska [online], in: ecommercepolska.pl [access: 7.10.2017], <https://ecommercepolska.pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf>.
Germany Trade & Invest, Electromobility in Germany: Vision 2020 and Beyond [online], in: gtai.de [access: 7.10.2017], <https://www.gtai.de/GTAI/Content/EN/Invest/_SharedDocs/Downloads/GTAI/Brochures/Industries/electromobility-in-germany-vision-2020-and- beyond-en.pdf?v=3>.
Giffinger R. i in., Smart Cities. Ranking of European medium-sized cities [online], in: smart-cities.eu [access: 7.10.2017], .
Hermann M., Pentek T., Otto B., Design Principles for Industrie 4.0 Scenarios: A Literature Review [online], in: Technische Universitat Dortmund 2015 [access: 7.10.2017], <http://www.snom.mb.tu-dortmund.de/cms/de/forschung/Arbeitsberichte/Design-Principles-for- Industrie-4_0-Scenarios.pdf>.
Kharas H., The unprecedented expansion of global middle class. An update [online], in: brookings.edu [access: 7.10.2017], .
Kondratowicz A.C. [online], in: Towarzystwo Ekonomistów Polskich [access: 7.10.2017], <https://drive.google.com/file/ d/0B6z6Svs4V1C9MkQza09jcHpQMEU/view?ct=t(NEWSLETTER_1_20173_14_2017)>.
Łopusiewicz A., Uber ma sporo do zrobienia. Poznajcie jego 10 największych rywali [online], in: mamstartup.pl [access: 7.10.2017], sport organisations, technological saturation, ICT, Augmented Reality (AR), expansion of organisational space, value chain, media coverage in sport.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0
Stats
Number of views and downloads: 598
Number of citations: 0