Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Ambush marketing in sport – characteristics of combating the phenomenon
  • Home
  • /
  • Ambush marketing in sport – characteristics of combating the phenomenon
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 8 No. 9 (2018) /
  4. Research Articles

Ambush marketing in sport – characteristics of combating the phenomenon

Authors

  • Jakub Rzeszowski Nicolaus Copernicus University in Toruń

Keywords

ambush marketing, sports, international sports events

Abstract

In the article, the author has characterized the phenomenon of ambush marketing by describing its immense diversity. Reasons and the practical status of this phenomenon have also been indicated. Subsequently, attention has been drawn to provisions of the Polish law that may turn out helpful, but insufficient, when it comes to combating practices of ambush marketing. In the summary, the author states that the Polish law system still hasn’t decided to pass a special act to regulate this issue despite some past opportunities to do so.

Downloads

  • PDF

Published

2018-09-01

How to Cite

1.
RZESZOWSKI, Jakub. Ambush marketing in sport – characteristics of combating the phenomenon. Journal of Education, Health and Sport. Online. 1 September 2018. Vol. 8, no. 9, pp. 504-517. [Accessed 18 May 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 8 No. 9 (2018)

Section

Research Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 1160
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

ambush marketing, sports, international sports events
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop