Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Features of soft skills formation in the study of the discipline "Market of tourist services"
  • Home
  • /
  • Features of soft skills formation in the study of the discipline "Market of tourist services"
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 13 No. 2 (2023) /
  4. Pedagogy

Features of soft skills formation in the study of the discipline "Market of tourist services"

Authors

  • Olena Binytska

DOI:

https://doi.org/10.12775/JEHS.2023.13.02.052

Keywords

soft skills development, students; speciality , discipline

Abstract

The article highlights the peculiarities of the formation of soft skills in students majoring in "Tourism" while studying the discipline "Market of tourist services". The article focuses on the key soft skills, including empathy, emotional intelligence, teamwork skills, customer service, networking and leadership, which are extremely important for the competitiveness of future tourism professionals. It is emphasized that the development of these soft skills contributes to a better adaptation of graduates to the needs of the labour market, where quality communication and customer service skills determine success in the tourism sector.

The article describes that the formation of soft skills in the course of studying the discipline "Market of tourist services" involves the use of interactive methods, in particular: role-playing games and practical tasks that help students develop the necessary soft skills in real situations.

References

Alejziak, B. (2014). Qualification and competence of tourist workers. Diagnoza turystycznego rynku pracy. Folia Turistica, 32, 117-144.

Alejziak, B. (2020). Kształcenie akademickie a poziom kompetencji społecznych studentów kierunku turystyka i rekreacja. Turyzm 2020, 30/2, 75-85.

Binytska, O.P. (2024) Work programme 'Market of tourist services' for applicants for the second (master's) level of higher education in the field of knowledge 24 Service sector, speciality 242 Tourism. 18 р.

Nowak-Dziemianowicz, M. (2012). Kompetencje społeczne jako jeden z efektów kształcenia w Krajowych Ramach Kwalifikacji w kontekście pytań o cele i funkcje edukacji. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. URL: https://biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnum_id=308. Top 7 soft skills for a Career in Hospitality and Tourism Management. URL: https://www.berlinsbi.com/blog/top-7-soft-skills-for-a-career-in-hospitality-and-tourism-management.

Downloads

  • PDF

Published

2023-02-24

How to Cite

1.
BINYTSKA, Olena. Features of soft skills formation in the study of the discipline "Market of tourist services". Journal of Education, Health and Sport. Online. 24 February 2023. Vol. 13, no. 2, pp. 392-398. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.12775/JEHS.2023.13.02.052.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 13 No. 2 (2023)

Section

Pedagogy

License

Copyright (c) 2023 Olena Binytska

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 88
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

soft skills development, students; speciality , discipline
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop