Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Reading level as a component of the universal culture of the male judo society
  • Home
  • /
  • Reading level as a component of the universal culture of the male judo society
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 7 No. 6 (2017) /
  4. Review Articles

Reading level as a component of the universal culture of the male judo society

Authors

  • Małgorzata Pujszo Sekcja Kultury Fizycznej, Koło Naukowe "WyKoNa" Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz
  • Robert Stępniak Instytut Kultury Fizycznej, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz
  • Marek Adam Zakład Sportów Walki, Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu, Gdańsk

Keywords

reading, judo, universal culture

Abstract

 Objective: To compare the level of reading of people in the judo population as a component of universal culture, against the mean value of reading in the control group and to find possible dependence on reading with judo training.

Material and Methods: Tested a group of men training professional and recreationally judo - 36 persons and 36 men in control group using a standard reading questionnaire (behind the National Library) developed  for training and education.

Results: It showed the qualitative and quantitative differences in reading culture were demonstrated by judo fighters and judo trainers compared the national standard

Conclusions: Long-term judo training does not prevent the application of reading culture in everyday life.

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2017-06-01

How to Cite

1.
PUJSZO, Małgorzata, STĘPNIAK, Robert and ADAM, Marek. Reading level as a component of the universal culture of the male judo society. Journal of Education, Health and Sport. Online. 1 June 2017. Vol. 7, no. 6, pp. 11-21. [Accessed 28 June 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 7 No. 6 (2017)

Section

Review Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 373
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

reading, judo, universal culture
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop