Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Rehabilitation in locked-in-syndrome – a case study
  • Home
  • /
  • Rehabilitation in locked-in-syndrome – a case study
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 7 No. 3 (2017) /
  4. Case Reports

Rehabilitation in locked-in-syndrome – a case study

Authors

  • Anna Grabowska Katedra i Klinika Rehabilitacji Szpital Uniwersytecki nr 1 w Bydgoszczy, Collegium Medicum UMK, Toruń
  • Justyna Zgórzyńska Katedra i Klinika Rehabilitacji Szpital Uniwersytecki nr 1 w Bydgoszczy, Collegium Medicum UMK, Toruń
  • Monika Wesołowska Katedra i Klinika Rehabilitacji Szpital Uniwersytecki nr 1 w Bydgoszczy, Collegium Medicum UMK, Toruń
  • Marcin Wójcicki Oddział Kliniczny Anestezjologii i Intensywnej Terapii 10 WSK , Bydgoszcz
  • Klara Nicpoń-Nożewska Katedra i Klinika Geriatrii, Collegium Medicum UMK, Toruń, Bydgoszcz
  • Marta Podhorecka Katedra i Klinika Geriatrii, Collegium Medicum UMK, Toruń, Bydgoszcz
  • Walery Zukow Instytut Kultury Fizycznej, WKFZIT, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz

Keywords

locked-in-syndrome, rehabilitation process, stroke, speech therapy

Abstract

Introduction: The locked-in syndrome is a neurological condition which occurs most often as a result of brainstem stroke, characterized by the presence of sustained eye opening, aphonia or severe hypophonia, quadriplegia or quadriparesis, preserved cognitive functioning, and a primary and elementary code of communication using vertical eye movements or blinking. This illness leads to complete physical disability of the person, accompanied with fully retained mental capability.

Case study: The goal of the hereby work is to present a description of a case of a person with the locked-in syndrome, caused by ischemic stroke of the pons and left cerebellar hemisphere. The prognosis of improvement in LIS is bad. The patient has to adapt to the new, difficult situation that will probably accompany him for whole life. The article presents the therapeutic process from the onset through physical rehabilitation,  speech therapy and psychological  therapy until return home. The process requires patience from the patient and therapists and family members.

Conclusion: Research in this area is supposed to help in planning of cooperation the entire medical team of doctors, nurses, physiotherapists, social workers, speech therapists and neuropsychologists. Interdisciplinary proceedings can greatly help to achieve even a minimal degree of independence and autonomy.

Downloads

  • PDF

Published

2017-03-01

How to Cite

1.
GRABOWSKA, Anna, ZGÓRZYŃSKA, Justyna, WESOŁOWSKA, Monika, WÓJCICKI, Marcin, NICPOŃ-NOŻEWSKA, Klara, PODHORECKA, Marta and ZUKOW, Walery. Rehabilitation in locked-in-syndrome – a case study. Journal of Education, Health and Sport. Online. 1 March 2017. Vol. 7, no. 3, pp. 427-437. [Accessed 28 June 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 7 No. 3 (2017)

Section

Case Reports

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 1010
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

locked-in-syndrome, rehabilitation process, stroke, speech therapy
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop