Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Badanie satysfakcji z udziału w masowej imprezie biegowej na przykładzie RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem! = Satisfaction survey of participation in the mass running event at the example of RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!
  • Home
  • /
  • Badanie satysfakcji z udziału w masowej imprezie biegowej na przykładzie RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem! = Satisfaction survey of participation in the mass running event at the example of RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 6 No. 8 (2016) /
  4. Research Articles

Badanie satysfakcji z udziału w masowej imprezie biegowej na przykładzie RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem! = Satisfaction survey of participation in the mass running event at the example of RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!

Authors

  • Andżelika Dzięgiel UKW

Keywords

impreza biegowa, Toruń, badanie satysfakcji, marketing relacji, running event, Torun, satisfaction survey, relationship marketing

Abstract

Dzięgiel A., Badanie satysfakcji z udziału w masowej imprezie biegowej na przykładzie
RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem! =
Satisfaction survey of participation in the mass running event at the example of
RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!
Journal of Education, Health and Sport. 2016;6(8):768-779. eISSN 2391-8306.

DOI http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.155107

http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/3872

https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/works/749193


STRESZCZENIE

Podnoszenie poziomu usług stanowi jeden z podstawowych celów prowadzenia działalności organizacji usługowych,
w tym sportowych. Znaczny wzrost imprez biegowych na polskim rynku spowodował silną konkurencję wśród organizatorów eventów. Jednym z elementów marketingu relacji, pomagającym pozyskanie jak największej liczby biegaczy, jest cykliczne badanie ich satysfakcji. W artykule jako przedmiot badań wybrano imprezę RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!. Głównym celem artykułu było zbadanie opinii uczestników biegu masowego w zakresie wybranych czynników wpływających na jego atrakcyjność. Za pomocą metody on-line survey przeprowadzono dwukrotnie badania ankietowe, tj. po zakończeniu trzeciej i czwartej edycji, uzyskując odpowiedzi odpowiednio w 2014 r. od 24% i w 2015 r. od 28% wszystkich uczestników. Wyniki wykazały, że organizacja toruńskiej imprezy jest z każdą, kolejną edycją coraz wyżej oceniana, co w efekcie wpływa na rokrocznie wzrastającą frekwencję.

 

ABSTRACT

Increasing the level of service is one of the main objectives of service companies, including sports organizations.
A significant increase of running events on the Polish market caused strong competition among the organizers of the events. Regular survey of satisfaction is one of the elements of relationship marketing, which helping get high attendance of runners in the races. In the article as an object of study has been chosen event RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!. The main objective of the research was to examine the opinion of the participants of running event on selected factors affecting its attractiveness. By means of on-line survey method research was conducted twice research - after finalization the third and fourth edition of events. In 2014, responses were received from 24% of all participants of the running event. The following year, the number of respondents increased to 28% of all participants. The results showed that the organization of the running event in the Torun from the first to the next edition received higher assessments, which affects the annually increasing the number of runners.

 

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-09-30

How to Cite

1.
DZIĘGIEL, Andżelika. Badanie satysfakcji z udziału w masowej imprezie biegowej na przykładzie RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem! = Satisfaction survey of participation in the mass running event at the example of RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!. Journal of Education, Health and Sport. Online. 30 September 2016. Vol. 6, no. 8, pp. 768-779. [Accessed 27 December 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 6 No. 8 (2016)

Section

Research Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 425
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

impreza biegowa, Toruń, badanie satysfakcji, marketing relacji, running event, Torun, satisfaction survey, relationship marketing
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop