Badanie satysfakcji z udziału w masowej imprezie biegowej na przykładzie RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem! = Satisfaction survey of participation in the mass running event at the example of RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!
Keywords
impreza biegowa, Toruń, badanie satysfakcji, marketing relacji, running event, Torun, satisfaction survey, relationship marketingAbstract
Dzięgiel A., Badanie satysfakcji z udziału w masowej imprezie biegowej na przykładzie
RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem! = Satisfaction survey of participation in the mass running event at the example of
RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem! Journal of Education, Health and Sport. 2016;6(8):768-779. eISSN 2391-8306.
DOI http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.155107
http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/3872
https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/works/749193
STRESZCZENIE
Podnoszenie poziomu usług stanowi jeden z podstawowych celów prowadzenia działalności organizacji usługowych,
w tym sportowych. Znaczny wzrost imprez biegowych na polskim rynku spowodował silną konkurencję wśród organizatorów eventów. Jednym z elementów marketingu relacji, pomagającym pozyskanie jak największej liczby biegaczy, jest cykliczne badanie ich satysfakcji. W artykule jako przedmiot badań wybrano imprezę RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!. Głównym celem artykułu było zbadanie opinii uczestników biegu masowego w zakresie wybranych czynników wpływających na jego atrakcyjność. Za pomocą metody on-line survey przeprowadzono dwukrotnie badania ankietowe, tj. po zakończeniu trzeciej i czwartej edycji, uzyskując odpowiedzi odpowiednio w 2014 r. od 24% i w 2015 r. od 28% wszystkich uczestników. Wyniki wykazały, że organizacja toruńskiej imprezy jest z każdą, kolejną edycją coraz wyżej oceniana, co w efekcie wpływa na rokrocznie wzrastającą frekwencję.
ABSTRACT
Increasing the level of service is one of the main objectives of service companies, including sports organizations.
A significant increase of running events on the Polish market caused strong competition among the organizers of the events. Regular survey of satisfaction is one of the elements of relationship marketing, which helping get high attendance of runners in the races. In the article as an object of study has been chosen event RUN TORUŃ – Zwiedzaj ze Zdrowiem!. The main objective of the research was to examine the opinion of the participants of running event on selected factors affecting its attractiveness. By means of on-line survey method research was conducted twice research - after finalization the third and fourth edition of events. In 2014, responses were received from 24% of all participants of the running event. The following year, the number of respondents increased to 28% of all participants. The results showed that the organization of the running event in the Torun from the first to the next edition received higher assessments, which affects the annually increasing the number of runners.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0
Stats
Number of views and downloads: 220
Number of citations: 0