Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Kompetencje społeczne instruktora pływania = The social competence of swimming instructor
  • Home
  • /
  • Kompetencje społeczne instruktora pływania = The social competence of swimming instructor
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 6 No. 9 (2016) /
  4. Short Articles

Kompetencje społeczne instruktora pływania = The social competence of swimming instructor

Authors

  • Anna Wiśniewska UKW

Keywords

sport, pływanie, rekreacja ruchowa, kompetencje społeczne, wychowanie, sports, swimming, physical recreation, social skills, education

Abstract

Wiśniewska Anna. Kompetencje społeczne instruktora pływania = The social competence of swimming instructor. Journal of Education, Health and Sport. 2016;6(9):36-43. eISSN 2391-8306. DOI http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.155067

http://www.ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/3832

 

 

 

The journal has had 7 points in Ministry of Science and Higher Education parametric evaluation. Part B item 755 (23.12.2015).

755 Journal of Education, Health  and Sport eISSN  2391-8306  7

© The Author (s)  2016;

This article is published  with open  access at Licensee  Open Journal  Systems  of Kazimierz  Wielki  University in Bydgoszcz,  Pola nd

Open Access. This article is distributed under the terms of  the  Creative  Commons  Attribution  Noncommercial  License  which permits any  noncommercial  use,  distribution, and reproduction in any medium, provided the original author(s) and source are credited. This is an open access article licensed under the terms of the Creative Commons Attribution Non Commercial License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/)  which permits unrestricted,  non commercial  use,  distribution and reproduction in any  medium,  provided the  work  is properly       cited.

This is an open access article licensed under the terms of the Creative Commons Attribution Non Commercial License ( http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) which permits unrestricted, non commercial  use,  distribution  and reproduction in any medium,  provided the  work is properly    cited.

The authors declare that there is no conflict of interests regarding the publication of this paper.

Received: 05.08.2016. Revised 25.08.2016. Accepted: 06.09.2016.


 

QUALITY IN SPORT 1 (5) 2016, s. 30-38, e-ISSN 2450-3118

Praca wpłynęła do redakcji 12 II 2016, praca została przyjęta do druku 18 IV 2016

DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.50284

PBN: https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/works/723887

 

 

Anna Wiśniewska[1]

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

 

Kompetencje społeczne instruktora pływania

The social competence of swimming instructor

 

 

 

Streszczenie

Wprowadzenie. Współczesny sport jest obecny w życiu coraz większej grupy społecznej, a ta aktywność realizowana jest w każdym wieku. Ważne jest, aby instruktor posiadał kompetencje, czyli dyspozycje osobowościowe, które warunkują skuteczność wykonywania określonych czynności.

Cel pracy. Celem artykułu jest wskazanie roli kompetencji społecznych w pracy instruktora pływania.

Metody i materiały. Praca opiera się na badaniach jakościowych wyjaśniających. Analizie poddane zostały pogląd  i badania odnoszące się do problematyki objętej zakresem tego artykułu.

Wyniki. Kompetencje społeczne stanowią grupę umiejętności niezbędnych do nawiązania relacji partnerstwa  w sporcie.

Wnioski. Nie ulega wątpliwości, że brak kompetencji społecznych instruktora pływania, jeśli nie uniemożliwia, to przynajmniej istotnie utrudnia osiągnięcie celu zajęć nauki pływania.

 

Słowa kluczowe: sport, pływanie, rekreacja ruchowa, kompetencje społeczne, wychowanie

 

 

 

Summary

Introduction. Sport in our times is becoming part of the lifestyle in the growing number of people in different social groups and this activity is participated in every age. It is important that the instructor had the competence or personality dispositions that determine the effectiveness of the task in hand .

Aim of the study. The aim of this article is identify the role of social skills in work as swimming instructor .

Methods and materials.   The studies is based on qualitative research inquiries. In the article analyzed views and studies relating to issues within the scope of this article.

Results. Social competences are a group of skills necessary to establish a relationship of partnership in the sport.

Conclusions. The lack of social competence, if not impossible, then at least significantly hinders the achievement of the activities of learning to swim.

 

Keywords: sports, swimming, physical recreation, social skills, education


[1] Anna Wiśniewska, e-mail: annawisniewska101@gmail.com

 

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-09-06

How to Cite

1.
WIŚNIEWSKA, Anna. Kompetencje społeczne instruktora pływania = The social competence of swimming instructor. Journal of Education, Health and Sport. Online. 6 September 2016. Vol. 6, no. 9, pp. 36-43. [Accessed 28 June 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 6 No. 9 (2016)

Section

Short Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 649
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

sport, pływanie, rekreacja ruchowa, kompetencje społeczne, wychowanie, sports, swimming, physical recreation, social skills, education
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop