Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Logika generowania wartości w organizacji sportowej The logic of value creation in the sport organization
  • Home
  • /
  • Logika generowania wartości w organizacji sportowej The logic of value creation in the sport organization
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 6 No. 9 (2016) /
  4. Short Articles

Logika generowania wartości w organizacji sportowej The logic of value creation in the sport organization

Authors

  • Adam Krystian Wiśniewski UKW

Keywords

wartość, zarządzanie, łańcuch wartości, sklep wartości, sieć wartości, Value, Management, Value Chain, Value Shop, Value Net

Abstract

Streszczenie

Tworzenie wartości przez organizacje sportowe uzależnione jest od realizowanych przez nie funkcji oraz uwarunkowań działalności. Odniesienie sukcesu uzależnione jest od zastosowania właściwego modelu oraz metod tworzenia i przechwytywania wartości. Ich znaczenie dla organizacji wynika ze świadomości potrzeb klientów oraz ich umiejscowienia w modelu wartości. Celem opracowania jest przeprowadzenie teoretycznego studium dotyczącego metod i narzędzi stosowanych w koncepcji kreacji wartości przez organizacje sportowe. W pierwszej części przedstawiono przegląd źródeł, rodzajów oraz determinant stosowania priorytetu wartości w organizacji. Następnie dokonano analizy teorii stosowanych w przedsiębiorstwach sportowych i ich praktycznych zastosowań.

Słowa kluczowe: wartość, zarządzanie, łańcuch wartości, sklep wartości, sieć wartości


Abstract

                Creating value by sports organizations is dependent on the performance of their functions and determinants of business. Success depends on the proper application of the model and methods for creating and capturing value. Their importance to the organization stems from the awareness of customers’ needs and their position in the value model. The paper discuss theoretical and practical methods and tools used in the concept of value creation by sports organizations. In the introductory part, the author presents the views, sources, types and motives of use the value priority in organizations. Then he focuses on the analysis of used in practice theories of value creation by sports organizations.

 

Keywords: Value, Management, Value Chain, Value Shop, Value Net

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-09-06

How to Cite

1.
WIŚNIEWSKI, Adam Krystian. Logika generowania wartości w organizacji sportowej The logic of value creation in the sport organization. Journal of Education, Health and Sport. Online. 6 September 2016. Vol. 6, no. 9, pp. 91-102. [Accessed 28 June 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 6 No. 9 (2016)

Section

Short Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 732
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

wartość, zarządzanie, łańcuch wartości, sklep wartości, sieć wartości, Value, Management, Value Chain, Value Shop, Value Net
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop