Efekty komunikacyjne sponsoringu na lokalnych rynkach sportowych = The communication effects of sponsorship in local sports markets
Keywords
sponsorship, sports marketing, stakeholders, sponsoring, marketing sportowy, interesariuszeAbstract
Streszczenie
Lokalny rynek sportowy w dużej mierze zależy od grup interesariuszy. Jedną z nich tworzą sponsorzy zgrupowani wokół określonego klubu lub dyscypliny sportowej.
Najczęstszym problemem, z którym spotykają się organizatorzy imprez sportowych lub rekreacyjnych jest niemożność przekonania sponsorów do efektywności działań promocyjnych opartych na sporcie. Wynika to głównie głównie z tego, że firmy sponsorujące nie wykorzystują w pełni wszystkich aspektów sponsoringu,
a czasami klub nie potrafi im wskazać jak należy wykorzystać fakt sponsorowania. Tymczasem trwałe efekty sponsoringowe przynosić mogą nie tylko korzyści wizerunkowe, ale także finansowe, informacyjne i promocyjne.
Podstawowym celem artykułu jest badanie wykorzystania efektu komunikacyjnego przez sponsorów lokalnych klubów sportowych. Badanie to będzie realizowane poprzez ocenę tego, jak sponsorzy tych klubów komunikują fakt wspierania na zewnątrz. Przestrzenią badania będą strony internetowe klubów ogólnie rozumianego regionu częstochowskiego oraz strony sponsorów mające potencjał marketingowy (głównie wizerunkowy).
Artykuł składać się będzie z części teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej przedstawione będą pokrótce najważniejsze i najnowsze informacje dotyczące nowoczesnych form komunikacji mających wykorzystanie w firmach. Część praktyczną wypełnią wyniki badań własnych przeprowadzonych na rynku lokalnym.
W trakcie badań zostanie zweryfikowana teza, że sponsorzy lokalnych klubów sportowych przywiązują nikłą wagę do komunikowania tego faktu swoim potencjalnym klientom. W ten sposób zweryfikuje się też opinię na temat efektywności działań sponsorskich oraz braku umiejętności wizerunkowego wykorzystania wspierania lokalnych klubów sportowych.
Artykuł jest częścią wielotorowych badań dotyczących funkcjonowania lokalnych klubów sportowych.
Abstract
Local sports market depends on the groups of stakeholders. One of them are the sponsors grouped around a particular club or sport.
The problem that meet the organizers of sporting events or recreational activities is the inability to convince sponsors to the effectiveness of promotional activities based on the sport. Inability is due primarily to the fact that companies sponsoring do not use all aspects of the sponsorship and sometimes the club cannot indicate how it should be used. Meanwhile, the lasting effects of sponsorship can bring benefits not only its image but also financial, informational, promotional.
The primary purpose of the article is to study the effect of the use of the communication by the sponsors local sports clubs. This study will be done by evaluating how the sponsors of these clubs to communicate the fact to support the outside. Space research will be websites of sports clubs from Częstochowa region and information from websites of their sponsors.
Article will consist of theoretical and practical parts. In the theoretical part will be presented briefly the most important and latest information on modern forms of communication with the use in companies. The practical part of the study will fill your own.
During the study it will be verified thesis that sponsors local sports clubs faint attach importance to communicate that fact to potential customers. In this way also it verifies opinion on the effectiveness of sponsorship and lack of ability to use image-supporting local sports clubs.
The article is part of a multi-lane testing on the functioning of local sports clubs.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0
Stats
Number of views and downloads: 728
Number of citations: 0