Reports of recent years on physiotherapy and the health of children
DOI:
https://doi.org/10.12775/JEHS.2021.11.09.057Keywords
physiotherapy, children, prophylaxisAbstract
The physiotherapy process in children is specific and requires much more patience and understanding than in adults. Working with a child is not only related to the physiotherapy of a small patient, but also in a very good cooperation between the parent-physiotherapist. The paper presents selected issues of children's therapy in the light of research papers published in renowned scientific journals dealing with medical issues.
References
Balewska-Juras Katarzyna, Cywińska-Wasilewska Grażyna. 2015. Ocena wyników neurokinezjologicznego usprawniania metodą odruchowej lokomocji według Vojty, dzieci z zaburzeniami centralnej koordynacji nerwowej. „Fizjoterapia polska”. 4: 32-41.
Głowacka Paulina, Przyłudzka Marcela. 2019. Wady stóp u uczniów klas pierwszych z terenu województwa śląskiego. „Fizjoterapia polska”. 2: 94-105.
Kilon Małgorzata, Ruszkiewicz Martyna, Raczkowski Jan. 2018. Ocena stanu funkcjonalnego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym przy użyciu wybranych skal i testów. „Fizjoterapia polska”. 4: 86-93.
Kogut Anna, Kiljański Marek. 2017. Badanie wpływu masy ciała oraz aktywności fizycznej na jakość życia młodzieży gimnazjalnej. „Fizjoterapia polska”. 1: 14-23.
Kuliński Włodzisław, Dulnik Barbara. 2019. Kinezyterapia w mózgowym porażeniu dziecięcym – aspekty kliniczne. „Fizjoterapia polska”. 3: 106-117.
Madej Magdalena, Śliwiński Zbigniew. 2018. Wpływ aktywności ruchowej na wyrównanie zaburzeń przemiany materii u młodzieży licealnej. „Fizjoterapia polska”. 4: 102-111.
Matusiak-Wieczorek Ewelina, Małachowska-Sobieska Monika, Synder Marek. 2016. Wpływ hipoterapii na zdolność utrzymywania równowagi w pozycji siedzącej wśród dzieci z mózgowym porażeniem. „Ortopedia Traumatologia Rehabilitacja”. 2: 165-175. (DOI: 10.56.04/15093492.1205024).
Potępa Sylwia, Czplińska Aleksandra, Salwach Alicja. 2019. Charakterystyka lateralizacji u dzieci w wieku 5-7 lat. „Fizjoterapia polska”. 1: 60-69.
Salwach Alicja, Czaplińska Aleksandra, Potępa Sylwia. 2019. Ocena równowagi u dzieci ze spectrum zaburzeń autystycznych w wieku 5-7 lat. „Fizjoterapia polska”. 1: 38-45.
Tyc Magdalena, Kiljański Marek. 2017. Porównanie sprawności fizycznej zdrowych, niesłyszących i niewidomych uczniów w wieku 11-12 lat. „Fizjoterapia polska”. 1: 56-63.
Woszczak Marek, Bogacz Katarzyna, Syrewicz Katarzyna. 2017. Ocena zróżnicowania poziomu otłuszczenia ciała osób uprawiających piłkę ręczną klasach I, II i III gimnazjum w zależności od poziomu ich wytrenowania i sprawności fizycznej. „Fizjoterapia polska”. 4: 84-105.
Woszczak Marek, Bogacz Katarzyna, Szczepanik Marcin. 2018. Ocena poziomu wydolności fizycznej u licealistów klas I i II. „Fizjoterapia polska”. 2: 70-83.
Wysoczańska Emilia, Skrzek Anna. 2017. Wpływ terapii z wykorzystaniem nowoczesnych technologii na aktywność i wytrzymałość dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. „Fizjoterapia polska”. 2: 100-111.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Piotr Jaworski
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0
Stats
Number of views and downloads: 531
Number of citations: 0