Humanities
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Journal of Education, Health and Sport

Wpływ wydarzeń sportowych na wizerunek miasta na przykładzie Poznania = The impact of sporting events on the image of the city – Poznań as a case study
  • Home
  • /
  • Wpływ wydarzeń sportowych na wizerunek miasta na przykładzie Poznania = The impact of sporting events on the image of the city – Poznań as a case study
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 6 No. 4 (2016) /
  4. Research Articles

Wpływ wydarzeń sportowych na wizerunek miasta na przykładzie Poznania = The impact of sporting events on the image of the city – Poznań as a case study

Authors

  • Ewa Malchrowicz-Mośko Zakład Kulturowych Podstaw Turystyki, Wydział Turystyki i Rekreacji, Akademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu
  • Marta Kamel Zakład Kulturowych Podstaw Turystyki, Wydział Turystyki i Rekreacji, Akademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu
  • Joanna Poczta Zakład Kulturowych Podstaw Turystyki, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu/University of Phisical Education in Poznań

Keywords

event, wydarzenie sportowe, wizerunek destynacji turystycznej, sporting event, image, tourist destination image.

Abstract

Malchrowicz-Mośko Ewa, Kamel Marta, Poczta Joanna. Wpływ wydarzeń sportowych na wizerunek miasta na przykładzie Poznania = The impact of sporting events on the image of the city – Poznań as a case study. Journal of Education, Health and Sport. 2016;6(4):211-232. eISSN 2391-8306. DOI http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.50118

http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/3464

 

The journal has had 7 points in Ministry of Science and Higher Education parametric evaluation. Part B item 755 (23.12.2015).

755 Journal of Education, Health and Sport eISSN 2391-8306 7

© The Author (s) 2016;

This article is published with open access at Licensee Open Journal Systems of Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz, Poland

Open Access. This article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Noncommercial License which permits any noncommercial use, distribution, and reproduction in any medium,

provided the original author(s) and source are credited. This is an open access article licensed under the terms of the Creative Commons Attribution Non Commercial License

(http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) which permits unrestricted, non commercial use, distribution and reproduction in any medium, provided the work is properly cited.

This is an open access article licensed under the terms of the Creative Commons Attribution Non Commercial License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) which permits unrestricted, non commercial

use, distribution and reproduction in any medium, provided the work is properly cited.

The authors declare that there is no conflict of interests regarding the publication of this paper.

Received: 20.03.2016. Revised 17.04.2016. Accepted: 17.04.2016.

 

 

 

Wpływ wydarzeń sportowych na wizerunek miasta na przykładzie Poznania

The impact of sporting events on the image of the city – Poznań as a case study

 

Ewa Malchrowicz-Mośko, Marta Kamel, Joanna Poczta

 

Wydział Turystyki i Rekreacji AWF w Poznaniu

 

 

 

Słowa kluczowe: event, wydarzenie sportowe, wizerunek destynacji turystycznej

Key words: event, sporting event, image, tourist destination image

 

 

Streszczenie: Celem artykułu jest ukazanie wpływu wydarzeń sportowych na kształtowanie pozytywnego wizerunku destynacji turystycznej miasta. Rozważania teoretyczne zostały poparte badaniami empirycznymi przeprowadzonymi podczas trzech wydarzeń sportowych, które odbyły się w Poznaniu. W części teoretycznej opracowania określono pojęcie wydarzenia sportowego i wizerunku destynacji turystycznej oraz ukazano wpływ wydarzeń sportowych na wizerunek miasta w oparciu o analizę literatury przedmiotu. W czwartym podrozdziale zaprezentowano wyniki badań empirycznych, z których wynika, że organizacja wydarzeń sportowych sprzyja kształtowaniu pozytywnego wizerunku miasta.

 

Abstract: The main goal of this article is to show the impact of sporting events on the creation of a positive image of a tourist destination city. Theoretical considerations have been supported by empirical research carried out during the three sporting events that took place in Poznan. In the theoretical part of this work Authors have defined a concept of a sporting event, the image of a tourist destination and the impact of sports events shown on the image of the city based on the literature analysis. The fourth section of this article presents the results of empirical research, which shows that the organization of sporting events is conducive to creating a positive image of the city.

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-05-03

How to Cite

1.
MALCHROWICZ-MOŚKO, Ewa, KAMEL, Marta and POCZTA, Joanna. Wpływ wydarzeń sportowych na wizerunek miasta na przykładzie Poznania = The impact of sporting events on the image of the city – Poznań as a case study. Journal of Education, Health and Sport. Online. 3 May 2016. Vol. 6, no. 4, pp. 211-232. [Accessed 28 June 2025].
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 6 No. 4 (2016)

Section

Research Articles

License

The periodical offers access to content in the Open Access system under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0

Stats

Number of views and downloads: 1404
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

event, wydarzenie sportowe, wizerunek destynacji turystycznej, sporting event, image, tourist destination image.
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop