Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Counsil
    • Redaktorzy tematyczni
    • List of reviewers (2018-2019)
    • Ethical Standards
    • Payments
    • Indexing
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Historia i Polityka

The Olympic Games in the Creation of the Image of the Host Country and City
  • Home
  • /
  • The Olympic Games in the Creation of the Image of the Host Country and City
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 16 (23) (2016) /
  4. Papers

The Olympic Games in the Creation of the Image of the Host Country and City

Authors

  • Marcin Widomski Jagiellonian University in Kraków

DOI:

https://doi.org/10.12775/HiP.2016.011

Keywords

image, place marketing, olympic games, China, Germany, international relations, political communication

Abstract

The aim of the present article is an analysis of the consequences of using the Olympic Games by host cities to build their own image. The article presents the issues related to the image of a territorial unit and an analysis of political and economic results of the sport events organized in Berlin (1936) and Beijng (2008).

References

Altkorn, J. (2008). Podstawy marketingu. Kraków: Instytut Marketingu.

Anholt, S. (2009). The Anholt-GfK Roper Nation Brands Index SM 2009 Report. Retrieved from: https://www.eda.admin.ch/content/dam/eda/de/documents/topics/Switzerland_ 2009_NBI_Report_08-31-2009.pdf .

Barkai, A. (1990). Nazi Economics: Ideology, Theory, and Policy. New Haven: Wydawnictwo Yale University Press.

Bosiacki, S., Śniadek, J. (2012). Sport jako element strategii promocji miasta. In: E. Wiśniewski (red.), Marketing sportowy wyzwaniem dla miast i regionów (p. 12–23). Przedsiębiorczość i Zarządzanie Tom XIII, Zeszyt 10. Kołobrzeg-Łódź: Społeczna Akademia Nauk.

Dudek-Mańkowska, S. (2011). Koncepcja wizerunku miasta. In: A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.), Kreowanie wizerunku miast (p. 42–67). Warszawa: Wyższa Szkoła Pro- mocji.

Glińska, E., Florek, M., Kowalewska, A. (2009). Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.

Hall, A. (2009). Did Hitler Shake Hands with Black 1936 Olympic Hero Jesse Owens?. Retrieved from: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1205572/Hitler-shook-hands- black-1936-Olympic-hero-Jesse-Owens.html.

Kaliński, A. (2015). Koniec taniej siły roboczej. Chiny przegrywają kosztową konkurencję. Retrieved from: http://forsal.pl/artykuly/852570,koniec-taniej-sily-roboczej-chiny- przegrywaja-kosztowa-konkurencje.html.

Kavaratzis, M. (2005). Place Branding: A Review of Trends and Conceptual Model. The Marketing Review 2005/5, 329–342.

Kuźmińska, A. (2008). Brand China – Wizerunek Chin w świecie w świetle rankingu Anholt Nation Brands Index. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Nr 13. Procesy integracyjne w regionie Azji i Pacyfiku, 273–281.

Lipoński, W. (2012). Historia sportu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Martysz, Cz. (2013). Gospodarczy cud Trzeciej Rzeszy – prawda czy mit?. Studia i prace, Kolegium zarządzania i finansów, Zeszyt naukowy 127, 9–26.

Miller, D. (2008). Historia Igrzysk Olimpijskich i MKOl. Poznań: Wydawnictwo Rebis. Olszewska, J. (2000). Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy.Marketing i Rynek 11/2000.

Overy, R. (1994). War and Economy in the Third Reich. Oxford: Clarendon Press. Sołuba, P. (2012). Igrzyska olimpijskie w Berlinie w roku 1936 w oczach przebywających w Niemczech Amerykanów. Retrieved from: http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bit-stream/handle/11089/8837/08So%C5%82uba.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Walters, G. (2008). Igrzyska w Berlinie. Jak Hitler ukradł olimpijski sen. Poznań: Wydawnictwo Rebis.

Winiecki, J. (2008). W blasku znicza. Retrieved from: http://www.polityka.pl/tygod-nikpolityka/swiat/263952,1,dzieki-igrzyskom-chiny-chca-przeistoczyc-sie-w-super- mocarstwo.read.

Wroczyński, R. (2013). Powszechne dzieje wychowania fizycznego i sportu. Wrocław: Wydawnictwo BK.

Historia i Polityka

Downloads

  • PDF

Published

2016-06-22

How to Cite

1.
WIDOMSKI, Marcin. The Olympic Games in the Creation of the Image of the Host Country and City. Historia i Polityka. Online. 22 June 2016. No. 16 (23), pp. 43-55. [Accessed 8 July 2025]. DOI 10.12775/HiP.2016.011.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

No. 16 (23) (2016)

Section

Papers

License

Nicolaus Copernicus University fully respects the right to privacy and protection of personal data of all authors. The authors’ personal data is not used for commercial and/or marketing purposes.

Stats

Number of views and downloads: 542
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

image, place marketing, olympic games, China, Germany, international relations, political communication

cross_check

The journal content is indexed in CrossCheck, the CrossRef initiative to prevent scholarly and professional plagiarism

Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop