Wprowadzenie
DOI:
https://doi.org/10.12775/ED.2020.010Abstrakt
W tej zmiennej, trudnej i niepewnej rzeczywistości jest coś, co ciągle przywraca wiarę i nadzieję. Coś, co daje poczucie sensu. A jest to w moim przekonaniu słowo pisane. Wszak człowiek – homo sapiens, to także homo loque- ns – istota posługująca się językiem i mową, istota, która wręcz „staje się” poprzez mowę i język (Chrost, 2017, s. 15). To właśnie „słowo” stało się również „narzę- dziem” do konfrontacji z nową rzeczywistością Autorek tekstów zamieszczonych w prezentowanym numerze „Edukacji Dorosłych”.
Bibliografia
Bauman, Z., Leoncini, T. (2018). Płynne pokolenie. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Chrost, S. (2017). Człowiek – doświadczenie egzystencjalne i autonarracja. Edukacja Dorosłych, nr 1.
Parandowski, J. (1965). Alchemia słowa. Warszawa: PWN, s.134.
Stopińska-Pająk, A. (2020). Wprowadzenie. Edukacja Dorosłych, nr 2.
Terzani, T. (2011). Nic nie zdarza się przypadkiem. Warszawa: Świat Książki, s. 143.
Urbaniak, M. (2014).
Gorzki posmak płynnej nowoczesności. Wybrane zagadnienia z filozofii społecznej Zygmunta Baumana. Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula, nr 4.
Tokarczuk, O. (2020). Czuły narrator. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 168
Liczba cytowań: 0