Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Edukacja Dorosłych

Bliżej EPALE, czyli przewodnik po laboratorium inspiracji andragogicznych
  • Strona domowa
  • /
  • Bliżej EPALE, czyli przewodnik po laboratorium inspiracji andragogicznych
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 81 Nr 2 (2019): Edukacja Dorosłych /
  4. KOMUNIKATY

Bliżej EPALE, czyli przewodnik po laboratorium inspiracji andragogicznych

Autor

  • Monika Sulik Uniwersytet Śląski https://orcid.org/0000-0003-0000-5744

DOI:

https://doi.org/10.12775/ED.2019.020

Abstrakt

Współczesna rzeczywistość nazywana rzeczywistością cyfrową wymaga od nas ciągłego i błyskawicznego oswajania nowości oraz aktualizowania wiedzy, a tym samym stwarza nam zbyt mało okazji do refleksji. Żyjemy w kulturze przy- spieszenia. Pracujemy w organizacjach uczących się, gdzie jedynym stabilnym punktem odniesienia okazuje się nieustanna zmiana, a pewni możemy być jedynie tego, że wszystko, czego nauczyliśmy się wczoraj, jutro będzie już nieaktualne. Dlatego kluczowymi pojęciami stały się „kształcenie przez całe życie” i „rozwi- janie kompetencji” szerzące się we wszystkich systemach edukacyjnych, przed- siębiorstwach czy organizacjach” (Brinkmann, 2019, s. 11). Nie sposób zatem nie docenić inicjatyw, które z jednej strony stają się wsparciem dla człowieka dorosłe- go w oswajaniu tego co nowe i nieznane, a z drugiej strony stają się katalizatorami refleksyjnego myślenia.

Taką inicjatywą, narzędziem o charakterze edukacyjno-rozwojowym oraz niezwykle inspirującą przestrzenią jest dla mnie platforma EPALE

Bibliografia

Brinkmann, S. (2019). Poczuj grunt pod nogami. Jak uciec z pułapki samorozwoju. Kraków: Wydawnictwo WAM.

Czerniawska, O. (2000). Warsztaty andragogiczne wokół biografii i wspomnień. W: J. Saran (red.), Teoria i praktyka w okresie przemian. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Jaworska-Witkowska, M. (2007). W stronę pedagogiki integralnej. Perygrynacje hu- manistyczne. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.

Edukacja Dorosłych

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2019-12-30

Jak cytować

1.
SULIK, Monika. Bliżej EPALE, czyli przewodnik po laboratorium inspiracji andragogicznych. Edukacja Dorosłych [online]. 30 grudzień 2019, T. 81, nr 2, s. 127–129. [udostępniono 29.3.2023]. DOI 10.12775/ED.2019.020.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 81 Nr 2 (2019): Edukacja Dorosłych

Dział

KOMUNIKATY

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 140
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa