Ir al contenido principal Ir al menú de navegación principal Ir al pie de página del sitio
  • Registrarse
  • Entrar
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Inicio
  • Actual
  • Archivos
  • Acerca de
    • Equipo editorial
    • Sobre la revista
    • Envíos
    • Proces recenzyjny
    • Lista Recenzentów
    • Rada Naukowa
    • Zapora „ghostwriting” i „guest authorship”
    • Informacja o niepobieraniu opłat za zgłaszanie i publikację artykułów
    • Serwisy abstraktowe i indeksowe
    • Declaración de privacidad
    • Polityka Open Access
    • Zasady archiwizacji
    • Contacto
  • Registrarse
  • Entrar
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Biblica et Patristica Thoruniensia

The formation of gentile Christ-believing identity vis-à-vis Israel in Ephesians and Barnabas
  • Inicio
  • /
  • The formation of gentile Christ-believing identity vis-à-vis Israel in Ephesians and Barnabas
  1. Inicio /
  2. Archivos /
  3. Vol. 11 Núm. 4 (2018): List do Efezjan /
  4. Artykuły

The formation of gentile Christ-believing identity vis-à-vis Israel in Ephesians and Barnabas

Autores/as

  • Lionel J. Windsor Moore College, Sydney http://orcid.org/0000-0002-2801-4928

DOI:

https://doi.org/10.12775/BPTh.2018.019

Palabras clave

List do Efezjan, List Barnaby, Izrael, teologia zastąpienia, pamięć zbiorowa, tożsamość etniczna.

Resumen

Kształtowanie się nieżydowskiej tożsamości wierzących w Chrystusa wobec Izraela w Liście do Efezjan i Liście Barnaby

List do Efezjan jest często umieszczany w punkcie środkowym trajektorii wczesnego chrześcijaństwa, między wcześniejszymi zmaganiami Pawła o wypracowanie jedności między żydowskimi i nieżydowskimi chrześcijanami a późniejszymi teologiami zastąpienia. Autor niniejszego artykułu bada tę trajektorię poprzez analizę porównawczą Listu do Efezjan i Listu Barnaby, analizując sposób, w jaki te dwa teksty kształtują pamięć zbiorową swoich odbiorców w odniesieniu do Izraela, jego Pism i symboli. Analiza tych dwóch listów z tej perspektywy podkreśla uderzające różnice, podważając przyjętą trajektorię. Pod tym względem List do Efezjan jest ogólnie rzecz ujmując zgodny z niekwestionowanymi listami Pawłowymi.

Citas

Barth, M., Ephesians, Garden City NY 1974.

Best, E., Ephesians, London 1998.

Bruce, F.F., The Epistles to the Colossians, to Philemon and to the Ephesians, Grand Rapids MI 1984.

Campbell, W. S., Unity and Diversity in the Church: Transformed Identities and the Peace of Christ in Ephesians, Transformation 25/1 (2008), pp. 15–31. DOI: https://doi.org/10.1177/026537880802500102

Dunning, B.H., Strangers and Aliens No Longer: Negotiating Identity and Difference in Ephesians 2, Harvard Theological Review 99/1 (2006), pp. 1-16. DOI: https://doi.org/10.1017/S001781600600109X

Ehrman, B.D., The Apostolic Fathers Volume II (Loeb Classical Library 25), Cambridge MA 2003.

Esler, P.F., “Remember My Fetters”: Memorialisation of Paul’s Imprisonment, in: Explaining Christian Origins and Early Judaism: Contributions From Cognitive and Social Science, R. Uro, I. Pyysiäinen, P. Luomanen (eds.), Leiden 2007, pp. 231-58.

Fowl, S.E., Ephesians: A Commentary, Louisville KY 2012.

Gnilka, J., Der Epheserbrief (2nd ed.), Freiburg 1977.

Hakola, R., Social Identities and Group Phenomena in Second Temple Judaism, in: Explaining Christian Origins and Early Judaism: Contributions From Cognitive and Social Science, R. Uro, I. Pyysiäinen, P. Luomanen (eds.), Leiden 2007, pp. 259-276.

Harrill, J.A., Ethnic Fluidity in Ephesians, New Testament Studies 60/3 (2014), pp. 379-402. DOI: https://doi.org/10.1017/S0028688514000046

Hoehner, H.W., Ephesians: An Exegetical Commentary, Grand Rapids MI 2002.

Hvalvik, R., The Struggle for Scripture and Covenant: The Purpose of the Epistle of Barnabas and Jewish-Christian Competition in the Second Century, Tübingen 1996.

Kok, M., The True Covenant People: Ethnic Reasoning in the Epistle of Barnabas, Studies in Religion 40/1 (2011), pp. 81–97. DOI: https://doi.org/10.1177/0008429810377978

Lincoln, A.T., Ephesians, Dallas TX 1990.

Lowy, S., The Confutation of Judaism in the Epistle of Barnabas, Journal of Jewish Studies 11 (1960), pp. 1-33.

MacDonald, M.Y., Colossians and Ephesians, Collegeville MN 2000.

MacDonald, M.Y., The Politics of Identity in Ephesians, Journal for the Study of the New Testament 26/4 (2004), pp. 419-444. DOI: https://doi.org/10.1177/0142064X0402600403

Martin, R.P., Ephesians, Colossians and Philemon, Louisville KY 1991.

Mouton, E. Memory in Search of Dignity?: Construction of Early Christian Identity through Redescribed Traditional Material in the Letter to the Ephesians, Annali Di Storia Dell’esegesi 29/2 (2012), pp. 133-153.

Paget, J.C., The Epistle of Barnabas: Outlook and Background, Tübingen 1994.

Rader, W.H., The Church and Racial Hostility: A History of Interpretation of Ephesians 2:11-22, Tübingen 1978.

Shkul, M., Reading Ephesians: Exploring Social Entrepreneurship in the Text, London 2009.

Stenschke, C., “Once You Were in Darkness”: The Past of the Readers of Ephesians, European Journal of Theology 23/2 (2014), pp. 123-139.

Talbert, C.H., Ephesians and Colossians, Grand Rapids MI 2007.

Windsor, L.J., Reading Ephesians and Colossians After Supersessionism: Christ’s Mission through Israel to the Nations, Eugene OR 2017.

Wright, N.T., Paul and the Faithfulness of God, Minneapolis MN 2013.

Yee, T.-L.N. Jews, Gentiles and Ethnic Reconciliation: Paul’s Jewish Identity and Ephesians, Cambridge 2004.

Biblica et Patristica Thoruniensia

Descargas

  • PDF (English)

Publicado

2018-11-05

Cómo citar

1.
WINDSOR, Lionel J. The formation of gentile Christ-believing identity vis-à-vis Israel in Ephesians and Barnabas. Biblica et Patristica Thoruniensia. Online. 5 noviembre 2018. Vol. 11, no. 4, pp. 377-390. [Accessed 8 julio 2025]. DOI 10.12775/BPTh.2018.019.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Descargar cita
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Número

Vol. 11 Núm. 4 (2018): List do Efezjan

Sección

Artykuły

Licencia

CC BY ND 4.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.

  • Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
  • Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
  • Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony

PEŁEN TEKST UMOWY LICENCYJNEJ >>

Stats

Number of views and downloads: 570
Number of citations: 3

ISSN/eISSN

ISSN: 1689-5150

eISSN: 2450-7059

Search

Search

Browse

  • Examinar índice de autores/as
  • Issue archive

User

User

Número actual

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Idioma

  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

List do Efezjan, List Barnaby, Izrael, teologia zastąpienia, pamięć zbiorowa, tożsamość etniczna.
Arriba

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop