Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
Tekst nie został wcześniej opublikowany oraz nie został złożony do druku w innym wydawnictwie.
Plik został zapisany w formacie Microsoft Word (doc) lub RTF.
Tekst publikacji złożony jest czcionką Times New Roman (12 pkt), interlinia 1,5 (przy dłuższych wyodrębnionych cytatach: Times New Roman 11 oraz interlinia 1,0).
Ewentualne źródła finansowania pracy zostały wymienione w zgłaszanej publikacji w miejscu zgodnym z wymogami redakcyjnymi. W zgłaszanym utworze nie występują zjawiska "ghostwriting", guest-autorship" oraz konflikt interesów. Autor zapoznał się z obowiązującymi w czasopiśmie procedurami recenzowania tekstów.
Autor wyraża zgodę na warunki i zapisy umowy licencyjnej z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, której treść dostępna jest TUTAJ. W przypadku pracy zbiorowej autor zgłaszający artykuł do publikacji wypełnił oświadczenie o wkładzie procentowym, w którym podał wkład pracy poszczególnych współautorów w zgłaszany artykuł. Treść pracy znana jest wszystkim jej współautorom i wyrażają oni zgodę na jej publikację. Wypełnione oświadczenie należy wgrać jako plik dodatkowy wraz z artykułem.
Wytyczne dla autorów
1. Wskazówki dla autorów
Redakcja „Biblistica et Patristica Thoruniensia” prosi o przysyłanie tekstów w pliku Word za pośrednictwem Akademickiej Platformy Czasopism (przy pierwszym zgłaszaniu tekstu konieczna jest rejestracja w profilu czasopisma). Teksty nie powinny przekraczać 30 tys. znaków ze spacjami (łącznie z przypisami, bibliografią, streszczeniami i słowami kluczowymi. Prosimy o podanie adresu e-mailowego, afiliacji, numeru ORCID autora, dołączenie streszczeń w języku polskim i angielskim oraz słów kluczowych w obu tych językach.
Tekst nie powinien być sformatowany w żaden specjalny sposób. Zaznaczenia wymagają jedynie kolejne akapity. Krótkie cytaty winny być zaznaczone cudzysłowem. Długie cytaty mogą być zaznaczone przez wyodrębniony tekst w bloczku.
Prosimy o przygotowanie bibliografii i przypisów według Chicago Style (wersja: Author-Date: Sample Citations):
Od roku 2022 styl Chicago jest obowiązujący, a teksty, które tych norm nie będą spełniać, będą odsyłane do poprawienia.
2. Wymagania edytorskie - oryginalność tekstów i publikowanie pierwotne
Artykuły złożone do "Biblica et Patristica Thoruniensia" powinny być oryginalnymi, niepublikowanymi pracami i nie mogą uczestniczyć aktualnie w innym postępowaniu wydawniczym. Przesłane materiały nie będą zwracane autorom.
Prawa autorskie
CC BY ND 3.0. Posiadaczem prawa autorskiego (Licencjodawcą) jest Autor, który na mocy umowy licencyjnej udziela nieodpłatnie prawa do eksploatacji dzieła na polach wskazanych w umowie.
Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego w następujących polach eksploatacji: a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (e-book, audiobook); c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego; d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera; e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY-ND 3.0) poprzez platformę cyfrową Wydawnictwa Naukowego UMK oraz repozytorium UMK.
Korzystanie przez Licencjobiorcę z utrwalonego Utworu ww. polach nie jest ograniczone czasowo ilościowo i terytorialnie.
Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji do Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego nieodpłatnie na czas nieokreślony
Zakładając konto w profilu czasopisma, jednocześnie wyrażam zgodę na otrzymywanie powiadomień drogą mejlową. Newslettery będą informowały o ukazaniu się nowych numerów czasopisma lub innych spraw związanych z działalnością czasopisma.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu respektuje prawo do prywatności i ochrony danych osobowych autorów. Dane autorów nie są wykorzystywane w celach handlowych i marketingowych.