Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE NA PRZYKŁADZIE KLUBU SPORTOWEGO
  • Strona domowa
  • /
  • ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE NA PRZYKŁADZIE KLUBU SPORTOWEGO
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 43 Nr 3 (2016) /
  4. Artykuły

ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE NA PRZYKŁADZIE KLUBU SPORTOWEGO

Autor

  • Patrycja Gulak-Lipka Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.030

Słowa kluczowe

zarządzanie międzykulturowe, globalizacja, internacjonalizacja, kultura, kultura niskokontekstowa, kultura wysokokontekstowa, sport, komunikacja, relacje

Abstrakt

W dobie globalizacji coraz częściej odnajdujemy się w sytuacji konieczności współpracy z przedstawicielami najróżniejszych kultur. Nie zawsze mamy wpływ na wybór współpracowników, jednak aby relacje układały się poprawnie konieczna jest znajomość i respektowanie różnic kulturowych które nas odróżniają i dzielą. W sporcie efekt globalizacji jest bardzo widoczny gdyż zasięg sportu nie zna granic. W Polsce przejawia się to dużo większą ilością i różnorodnością cudzoziemców zatrudnianych w polskich klubach. Brak świadomości różnic kulturowych, niedostateczne przygotowanie, ogólna niewiedza, a przy tym bardzo często brak pokory, prowadzą do załamywania się komunikacji wewnątrz organizacji sportowej i ogólne utrudnienie współpracy. Celem artykułu jest przedstawienie zależności jakie występują podczas realizacji zadań delegowanych przez trenera wśród zawodników pochodzących z krajów o kulturze niskokontekstowej i wysokokontekstowej. W niniejszym artykule przedstawione zostaną podstawowe problemy, które dotykają polskie kluby profesjonalne. Dodatkowo szczegółowa analiza jednego z polskich klubów koszykówki żeńskiej pokaże jak zmieniała się międzynarodowa struktura zatrudnienia w tym klubie oraz jakie to miało skutki dla jego funkcjonowania.

Bibliografia

Bokszański Z., (2007), Indywidualizm a zmiana społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Hall E., (2001), Poza kulturą, Wydawnictwo PWN, Warszawa.

Kamińska-Radomska I., (2012), Kultura biznesu, normy i formy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kowalczyk S., (2010), Elementy filozofii i teologii sportu, Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski.

Mikuła B., (2015), Współczesne tendencje w zachowaniach organizacyjnych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.

Panfil R., (2004), Zarządzanie produktem klubu sportowego, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie, Warszawa.

Pawlak Z., Smoleń A., (2015), Strategie zawodowych klubów sportowych w Polsce, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Pedersen P., Thibault L., (2014), Contemporary Sport Management, 5th edition, Human Kinetics.

Stosik A., Morawski M., (2009), Zarządzanie kapitałem ludzkim dla menedżerów w sporcie, Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2016-09-21

Jak cytować

Gulak-Lipka, Patrycja. 2016. „ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE NA PRZYKŁADZIE KLUBU SPORTOWEGO”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 43 (3):63-80. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.030.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 43 Nr 3 (2016)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1579
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

zarządzanie międzykulturowe, globalizacja, internacjonalizacja, kultura, kultura niskokontekstowa, kultura wysokokontekstowa, sport, komunikacja, relacje
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa