Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

INTERCULTURAL MANAGEMENT ON THE BASIS OF A SPORTS CLUB
  • Home
  • /
  • INTERCULTURAL MANAGEMENT ON THE BASIS OF A SPORTS CLUB
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 43 No. 3 (2016) /
  4. Articles

INTERCULTURAL MANAGEMENT ON THE BASIS OF A SPORTS CLUB

Authors

  • Patrycja Gulak-Lipka Nicolaus Copernicus University in Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.030

Keywords

intercultural management, globalization, internationalization, culture, low-content culture, high-content culture, sport, communication, relationships

Abstract

In the era of globalization, one increasingly finds oneself in a situation of having to work with representatives of various cultures. A person does not always have an impact on the choice of co-workers, but in order to arrange the relationship correctly it is necessary to know and respect cultural differences. In sport, the effect of globalization is very visible because the coverage of sport knows no bounds. In Poland, it manifests itself in a much greater amount and variety of foreigners employed in Polish clubs. Lack of awareness of cultural differences, insufficient preparation, general ignorance, and at the same time very often lack of humility, lead to the collapse of the communication within a sports organization and general difficulty in cooperation. This article presents dependencies that occur during the implementation of the tasks delegated by the coach among players coming from countries with high- context cultures and low-context cultures. This article presents the basic problems that affect Polish professional clubs. In addition, a detailed analysis of one of the Polish female basketball clubs will show changes in the international structure of employment in this club and what implications they had for its operation.

References

Bokszański Z., (2007), Indywidualizm a zmiana społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Hall E., (2001), Poza kulturą, Wydawnictwo PWN, Warszawa.

Kamińska-Radomska I., (2012), Kultura biznesu, normy i formy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kowalczyk S., (2010), Elementy filozofii i teologii sportu, Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski.

Mikuła B., (2015), Współczesne tendencje w zachowaniach organizacyjnych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.

Panfil R., (2004), Zarządzanie produktem klubu sportowego, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie, Warszawa.

Pawlak Z., Smoleń A., (2015), Strategie zawodowych klubów sportowych w Polsce, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Pedersen P., Thibault L., (2014), Contemporary Sport Management, 5th edition, Human Kinetics.

Stosik A., Morawski M., (2009), Zarządzanie kapitałem ludzkim dla menedżerów w sporcie, Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF

Published

2016-09-21

How to Cite

Gulak-Lipka, Patrycja. 2016. “INTERCULTURAL MANAGEMENT ON THE BASIS OF A SPORTS CLUB”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 43 (3):63-80. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.030.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 43 No. 3 (2016)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1579
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

intercultural management, globalization, internationalization, culture, low-content culture, high-content culture, sport, communication, relationships
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop