Pomiędzy asymilacją, dyskryminacją i unicestwieniem. Geneza i rozwój szkolnictwa internatowego dla mniejszości tubylczych w Kanadzie
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2020.005Abstrakt
Artykuł dotyczy problemu relacji pomiędzy edukacją a procesami asymilacji i dyskryminacji mniejszości tubylczych (Indian oraz Inuitów) w Kanadzie. Szczególną uwagę poświęcono rekonstrukcji praktyk oświatowych oraz polityce edukacyjnej w ramach kanadyjskiego szkolnictwa (w szczególności destrukcji tożsamości etnicznej w szkołach internatowych). Analizy odnoszą się do relacji pomiędzy szkolnictwem, religią oraz procesami socjalizacji i przymusowej chrystianizacji, a także polityki językowej wobec autochtonicznych mniejszości Kanady.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 514
Liczba cytowań: 0