ABSORBED BY EVERYDAY LIFE – STUDENTS’ EXPERIENCE OF THE CHANGING GRAMMAR OF SCHOOLING DURING THE CORONAVIRUS PANDEMIC
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2021.007Abstrakt
Badania przedstawione w artykule koncentrują się na doświadczeniach 64 studentów I roku pedagogiki, którzy realizują proces kształcenia w warunkach pandemii koronawirusa. Dane zostały zebrane za pomocą kwestionariusza z pytaniami otwartymi na temat zmian, jakich doświadczyli studenci w związku z pandemią koronawirusową w takich obszarach, jak organizacja przestrzeni, organizacja czasu, interakcje uczenia się, formy pracy, a także spodziewane konsekwencje zmian, których są obecnie świadkami, oraz przewidywany „powrót do normalności”. W artykule przedstawiono ustalenia dotyczące zmian w trzech elementach gramatyki szkolnej: (1) organizacji przestrzennej; (2) organizacji czasowej; oraz (3) interakcji edukacyjnych. Wyniki badań wskazują, że studenci musieli przeorganizować swoją czasoprzestrzeń w związku z realizowaniem procesu kształcenia z domu. Studenci czują się pochłonięci przez codzienność – proces edukacyjny stał się jedną z wielu rutynowych, codziennych czynności. Doświadczają
zmiany granic prywatności, co ma konsekwencje również dla innych członków rodziny. Relacje studentów z nauczycielami akademickimi są nadal formalne i skoncentrowane wokół nauczanych treści. Relacje z rówieśnikami uległy znacznemu osłabieniu.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 288
Liczba cytowań: 0