http://www.home.umk.pl/~aunc_pedagogika/
Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Redakcyjna
    • Recenzenci
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

ABSORBED BY EVERYDAY LIFE – STUDENTS’ EXPERIENCE OF THE CHANGING GRAMMAR OF SCHOOLING DURING THE CORONAVIRUS PANDEMIC
  • Strona domowa
  • /
  • ABSORBED BY EVERYDAY LIFE – STUDENTS’ EXPERIENCE OF THE CHANGING GRAMMAR OF SCHOOLING DURING THE CORONAVIRUS PANDEMIC
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 1 (2021): Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika /
  4. ARTYKUŁY

ABSORBED BY EVERYDAY LIFE – STUDENTS’ EXPERIENCE OF THE CHANGING GRAMMAR OF SCHOOLING DURING THE CORONAVIRUS PANDEMIC

Autor

  • Alicja Korzeniecka-Bodnar https://orcid.org/0000-0003-1145-2996

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2021.007

Abstrakt

Badania przedstawione w artykule koncentrują się na doświadczeniach 64 studentów I roku pedagogiki, którzy realizują proces kształcenia w warunkach pandemii koronawirusa. Dane zostały zebrane za pomocą kwestionariusza z pytaniami otwartymi na temat zmian, jakich doświadczyli studenci w związku z pandemią koronawirusową w takich obszarach, jak organizacja przestrzeni, organizacja czasu, interakcje uczenia się, formy pracy, a także spodziewane konsekwencje zmian, których są obecnie świadkami, oraz przewidywany „powrót do normalności”. W artykule przedstawiono ustalenia dotyczące zmian w trzech elementach gramatyki szkolnej: (1) organizacji przestrzennej; (2) organizacji czasowej; oraz (3) interakcji edukacyjnych. Wyniki badań wskazują, że studenci musieli przeorganizować swoją czasoprzestrzeń w związku z realizowaniem procesu kształcenia z domu. Studenci czują się pochłonięci przez codzienność – proces edukacyjny stał się jedną z wielu rutynowych, codziennych czynności. Doświadczają
zmiany granic prywatności, co ma konsekwencje również dla innych członków rodziny. Relacje studentów z nauczycielami akademickimi są nadal formalne i skoncentrowane wokół nauczanych treści. Relacje z rówieśnikami uległy znacznemu osłabieniu.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Pobrania

  • pdf (English)

Opublikowane

2021-11-28

Jak cytować

1.
KORZENIECKA-BODNAR, Alicja. ABSORBED BY EVERYDAY LIFE – STUDENTS’ EXPERIENCE OF THE CHANGING GRAMMAR OF SCHOOLING DURING THE CORONAVIRUS PANDEMIC. Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika [online]. 28 listopad 2021, T. 41, nr 1, s. 147–170. [udostępniono 11.12.2025]. DOI 10.12775/AUNC_PED.2021.007.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 1 (2021): Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika

Dział

ARTYKUŁY

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1184
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa