Electronic class register in school teachers’ job
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2015.009Keywords
dziennik elektroniczny, nauczycieleAbstract
The objective of this article is to discuss the results of a study concerning the use of electronic class registers in primary school teachers’ job. Information on the level of the acceptance of tools and problems with their use has been included in the materials. The author of these studies has also examined the relationship between the use of the tools and the number of school and educational problems in the classroom.
References
Bruner, Jerome S. Poza dostarczone informacje. Studia z psychologii poznawania. tł. Mroziak, Barbara. Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1978.
Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków, red. Janusz Czapiński, Tomasz Panek, Warszawa 2014, http://analizy.mpips.gov.pl/images/stories/publ_i_raporty/DS2013
/Raport_glowny_Diagnoza_Spoleczna_2013.pdf (dostęp: 06.11.2015).
Majewska, Kamila. “Electronic class register in the process of teaching and upbringing”. W: New Technologies in Education and Communiacation, red. Dorota Siemieniecka, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015.
Majewska, Kamila. „Jak nauczać interaktywnie”. 45 Minut 4 (70) (2012): 11-13.
Majewska, Kamila. „Komputerowy system egzaminowania”. E-mentor 1(58) (2015): 41-47.
Majewska, Kamila. „Tablica interaktywna w procesie nauczania”. Wychowanie na co dzień 6(213) (2011): 28-31.
Majewska, Kamila. Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015.
Majewska, Kamila. “The Interactive whiteboard in working with learners. Unconditional love, or a result of specific actions?”. Kultura i Edukacja 5 (105) (2014): 90-100.
Morbitzer, Janusz. Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007.
Piaget, Jean. Studia z psychologii dziecka. tł. Tamara Kołakowska, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006.
Rostkowska, Małgorzata. „Standardy przygotowania każdego nauczyciela w zakresie technologii informacyjnej”. Meritum 4(7) (2007): 14-18.
Rubacha, Krzysztof. Metodologia badań nad edukacją, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf, 2008.
Siemens, George. Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age, 2004, http://www.elearns-pace.org/Articles/connectivism.htm (dostęp: 20.11.2015).
Siemieniecka, Dorota. „Media a twórczość”. W: Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym. red. Stanisław Juszczyk, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2004.
Siemieniecka, Dorota. Metoda projektów w budowie i realizacji systemu kształcenia studentów, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012.
Siemieniecki, Bronisław. ”Edukacja humanistyczna i komputery”. W: Edukacja medialna. red. Janusz Gajda, Stanisław Juszczyk, Bronisław Siemieniecki, Kazimierz Wenta, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2004.
Siemieniecki, Bronisław. „Kognitywistyka a edukacja medialna”. W: Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna. red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2004.
Sysło, Maciej M. „Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i informatyki”. Komputer w Szkole 3 (2003): 12-20.
Wróbel, Monika. „E-dziennik jako narzędzie wspierające proces edukacji szkolnej”. E-mentor 4 (31) (2009): 51-55.
Wygotski, Lew S. Wybrane prace psychologiczne II - dzieciństwo i dorastanie, red. Anna Brzezińska, Marta Marchow, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2002.
Young people's digital everyday life and education: new forms of self-formation, learning and digital literacy. red. Erik Bratland, Dorota Siemieniecka, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 331
Number of citations: 0