http://www.home.umk.pl/~aunc_pedagogika/
Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Redakcyjna
    • Recenzenci
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Intercultural Education at the University: From Theory To Practice
  • Strona domowa
  • /
  • Intercultural Education at the University: From Theory To Practice
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 35 Nr 1 (2018): New Trends in Multicultural and Regional Education in Poland /
  4. ARTYKUŁY

Intercultural Education at the University: From Theory To Practice

Autor

  • Liudmyla Khoruzha Borys Grinchenko Kyiv University http://orcid.org/0000-0003-4405-4847

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2018.008

Słowa kluczowe

kultura, świadomość kulturowa, edukacja międzykulturowa, współpraca kulturalna, interakcje międzykulturowe, tolerancja, etyka zawodowa

Abstrakt

Edukacja międzykulturowa na uniwersytecie: od teorii do praktyki

Artykuł porusza problem edukacji międzykulturowej w środowisku uniwersyteckim. Wysłany teoretyczna analiza problemu, wyniki diagnozy pewnych aspektów nauczycieli edukacji międzykulturowej i studentów, określa praktyczne sposoby jej poprawy, rozwoju pojęć i wyobrażeń o środowisku międzykulturowym systemowych; rozwój pozytywnego podejścia do wielowymiarowego środowiska kulturowego, tolerancji, etyki zawodowej i tak dalej.

Bibliografia

Cultural and historical legacy of Poland and Ukraine as a factor in the development of multicultural education. ed. Vasyl Kremin, Tadeusz Lewowicki, Svitlana Sysoieva. Khmelnytsky: PE Zakodnii M.I., 2011.

Dzhurynskyi A.N. History of Foreign Pedagogy: Manual for high schools. Moscow: FORUM-INFRA-M, 1998.

Erich Erickson, Erich. Dzieciństwo i społeczeństwo. Warszawa: Summer Garden, 2000.

Lewowicki, Tadeusz. “Wielokulturowosc i edukacja”. Ruch Pedagogiczny. 3–4 (2010).

Makarova Ekatarina. “Cultural awareness as a factor in overcoming ethnocentrism and the formation of tolerance of behaviour in the conditions of humanization education”. In: Materials of the International Scientific and Practical Conference “Tolerance in the Modern World: An Interdisciplinary Research Experience”. ed. Ekatarina Makarova, Moscow, 2011.

Nikitorowicz, Jerzy. Grupy etniczne w wielokulturowym świecie. Gdansk: GWP, 2010.

Khoruzha Liudmyla L. Ethical development of the teacher: Textbook Academic edition, 2012.

Kremin Vasil. “Tolerance as an Imperative: National Identity in the Age of Globalization”. Day 42-45.

Ogrodzka-Mazur, Ewa. “Wartości cenione przez uczniów z pogranicza polsko-czeskiego”. In: Sfery życia duchowego dzieci i młodzieży z pogranicza polsko-czeskiego. T. 1. Przemiany wartości i aspiracji życiowych. eds. Tadeusz Lewowicki, Ewa Ogrodzka-Mazur, Aleksandra Minczanowska, Gabriela Piechaczek-Ogierman. Cieszyn–Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2016.

„Po życie sięgać nowe...” Teoria a praktyka edukacyjna. eds. Marta M. Urlinska, Agnieszka Uniewska, Jarosław Horowski. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012.

Reykowski, Janusz. “Rozwój moralny jako zjawisko wielowymiarowe”. In: Indywidualne i społeczne wyznaczniki wartościowania. eds. Janusz Reykowski, Nancy Eisenberg, Ervina Staub. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1990.

Yaksa N.V. Intercultural interaction of subjects of educational process: Textbook. Zhytomyr: I. Franko ZHDU, 2007.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2019-02-08

Jak cytować

1.
KHORUZHA, Liudmyla. Intercultural Education at the University: From Theory To Practice. Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika [online]. 8 luty 2019, T. 35, nr 1, s. 139–154. [udostępniono 4.7.2025]. DOI 10.12775/AUNC_PED.2018.008.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 35 Nr 1 (2018): New Trends in Multicultural and Regional Education in Poland

Dział

ARTYKUŁY

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 445
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

kultura, świadomość kulturowa, edukacja międzykulturowa, współpraca kulturalna, interakcje międzykulturowe, tolerancja, etyka zawodowa
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa