Dziesięć konstruktywnych skutków pandemii COVID-19 dla nauki i szkolnictwa wyższego
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2020.004Abstrakt
Pandemia COVID-19 stanowi wyzwanie dla nauki i szkolnictwa wyższego, a lekcje płynące z jej osobistego doświadczania przez akademików dostarczają cennego materiału do przemyśleń o przyszłości. Postrzegając pandemię jako dramat ludzkości, autor przedstawia i uzasadnia wybrane konstruktywne jej skutki dla nauki i szkolnictwa wyższego, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w Polsce. Posługuje się przy tym metodyką badań autoetnograficznych, osadzając swoje myślenie metodologiczne na gruncie rodzącego się dopiero „paradygmatu VUCO”. Eksponuje przy tym emergencję jako istotną kategorię metodologiczną w teraźniejszości i przyszłości nauk społecznych, pedagogicznych. Wnioskiem z przeprowadzonych analiz jest postulat wzmożenia realizacji badań futurologiczno-projektujących.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 399
Liczba cytowań: 0