CZASOPIŚMIENNICTWO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W POLSCE STAN BADAŃ I PERSPEKTYWY BADAWCZE
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2021.018Abstrakt
Czasopisma dla dzieci i młodzieży poszerzają wiedzę młodych czytelników,wpływając na ich osobowość, ale także dostarczają rozrywki. Ponadto polskie czasopiśmiennictwo skierowane do najmłodszych odbiorców często miało związek ze szkołą, co wyrażało się doborem tematycznym treści, skorelowanych z programem nauczania w poszczególnych klasach. Czasem także pisma te swoimi treściami wychodziły daleko poza program szkolny. W wielu środowiskach skupiały wokół siebie liczne grupy młodzieży, tworząc grupy literacko-samokształceniowe, ułatwiały proces samodzielnego myśleniai twórczego działania, budziły aktywność kulturalną i intelektualną. Prasa wpływała również na kształtowanie postaw obywatelskich, a nawet politycznych i światopoglądowych. Celem tego raportu z badań jest wskazanie najważniejszych prac dotyczących zagadnienia tytułowego, ważnych tekstów poświęconych wybranym periodykom lub też przedsięwzięć wydawniczych, które odegrały znaczącą rolę w kształtowaniu młodych odbiorców. Ponadto zwrócono też uwagę na możliwe do podjęcia pola badawcze w związku z zagadnieniem tytułowym.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 692
Liczba cytowań: 0